Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2014

Τι άλλαξε στην ανθρωπότητα με την ενανθρώπηση του Θεού Λόγου;



Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς

Έως την ενσάρκωση του Θεού Λόγουλες και δεν υπήρχε ζωή στη γηΕάν υπήρχε, αυτό ήταν απομίμηση της ζωής, κακέκτυπο της ζωής, η πλαστογράφηση της ζωής. Απλά: ψευδοζωή. Γιατί τι ζωή είναι αυτή στην οποία υπάρχει θάνατος και που τελειώνει με θάνατο; Αυτό μοιάζει περισσότερο με βαθμιαία θανάτωση. Κι αυτό σημαίνει βαθμιαίο μαρτύριο. Μόνο εκείνη η ζωή είναι άξια του ονόματός της, αυτή που δεν πεθαίνει, που δεν τελειώνει με τον θάνατο, αλλά νικά το θάνατο και με την ανάσταση φτιάχνει γέφυρα προς την αθανασία. Δηλαδή ζωή είναι μόνο η Αιώνια Ζωή. Και αυτή η ζωή εμφανίστηκε πρώτη φορά στο δικό μας ανθρώπινο κόσμο με τον Θεό Λόγο: τον
Θεάνθρωπο Χριστό.

Γι’ αυτό ο άγιος Θεολόγος ευαγγελίζεται: «και η ζωή εφανερώθη, και εωράκαμεν και μαρτυρούμεν και απαγγέλομεν υμίν την ζωήν την αιώνιον, ήτις ην προς τον πατέρα και εφανερώθη ημίν». Η ζωή και η Αιώνια ζωή είναι συνώνυμα. Δεν υπάρχει ζωή χωρίς την Αιώνια ζωή. Με τον Θεάνθρωπο «η ζωή εφανερώθη» στο δικό μας κόσμο του θανάτου και της ψευδοζωής. Μόλις σ’ Εκείνον «εωράκαμεν» την αληθινή ζωή, «εωράκαμεν» τι είναι η ζωή. Είδαμε και βλέπουμε ότι μόνο η αιώνια ζωή – είναι η πραγματική ζωή. Αυτό είναι το πλέον οφθαλμοφανές στον Θεάνθρωπο.

Όλος ο Θεάνθρωπος κι όλα εν αυτώ ανασαίνουν και ακτινοβολούν με την αιώνια ζωή: δεν υπάρχει σκέψη Του που να μην εκπηγάζει από την αιώνια ζωή και να μην εκβάλλει σ’ αυτήν. Έτσι και κάθε λέξη Του και έργο και αίσθημα. Σε ό,τι δικό Του αισθάνεσαι την παρουσία του Αιώνιου. Και τα κύματα της αιώνιας ζωής μάς ραντίζουν απ’ ό,τι δικό Του.

Θέλεις να δεις πως ζει ο Αιώνιος στο χρόνο; Κοίτα τον Ιησού. Όλα όσα είναι εν Αυτώ σφύζουν αιώνια ζωή, όλη η ζωή! Τέτοια που είναι και στον άλλο κόσμο. Όχι, όμως όμοια μ’ αυτήν του Θεού Πατέρα, εφόσον Αυτός «έδωκε και τω υιώ ζωήν έχειν εν εαυτώ» (Ιωάν. Ε΄ 26).

Είναι μαρτυρία αυτοπτών. Κι εκείνοι αναγγέλουν με βεβαιότητα:«μαρτυρούμεν και απαγγέλομεν υμίν την ζωήν την αιώνιον, ήτις ήν προς τον πατέρα και εφανερώθη ημίν». Έως τη φανέρωσή Του ο θάνατος ήταν μέσα μας και γύρω μας. Οι άνθρωποι δεν μπορούσαν ούτε να ξέρουν ούτε να αποκτήσουν την αιώνια ζωή μέχρι που Αυτός ο ίδιος κατέβηκε στον κόσμο μας και φανερώθηκε σε μάς.


Πηγή: π. Ιουστίνου Πόποβιτς, Ερμηνεία των Επιστολών του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, εκδόσεις εν Πλώ

http://makkavaios.blogspot.gr/2014/12/blog-post_511.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: