Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Τὰ ὅπλα τῆς στρατείας μας



«στις θέλει πίσω μου κολουθεν, παρνησάσθω αυτν κα ράτω τν σταυρν ατο, κα κολουθείτω μοι» ρκ. 8,34)
Πόλεμος, γαπητοί μου. Πόλεμος; Να πόλεμος. Μπ, Θες φυλάξοι! σοι εμαστε τς παλαις γενες κα γνωρίζουμε τ δειντο πολέμου, εχόμαστε ν μ γίν πλέον πόλεμος, λλ νπάρχ ερήνη. Λέγοντας μως δ πόλεμο δν ννο ατν πο γίνεταιμ φονικ πλα· ννο ναν λλο πόλεμο, πόλεμο πνευματικό, πο ν λοι ο νθρωποι λάβουμε μέρος σ ατόν, τότε θ παύσουν ο πόλεμοι κα ερήνη θ πικρατήσ στν κόσμο. Ποιός ενε πόλεμος ατός; Ενε  πόλεμος τς ρετς κατ τς κακίας, τς ληθείας καττο ψεύδους, τς γάπης κατ το μίσους, τοφωτς  κατ το σκότους· πόλεμος το Χριστοῦ κατ το σαταν, ατς ενε  ερς πόλεμος.
ρχιστράτηγος τς παρατάξεως στν πόλεμο ατν ενε Κύριος μν ησος Χριστός. Στρατιτες λοι μες. Κα μέρα κατατάξεως; πως στ στρατ πάρχει μέρα κατατάξεως, τσι γι τν κάθε Χριστιανό, πο ενε στρατιώτης το Κυρίου μν ησο Χριστο, μέρα κατατάξεώς του ενε μέρα το βαπτίσματος. Τότε, ταν σ ρωτ ερες ―«ποτάσσ τ σαταν…» κα λς — «ποτάσσομαι» ―
«Συντάσσ  τ  Χριστ, κα λς — «Συν τάσσομαι», τν ρα κείνη γίνεται κατάταξις στνστρατι το Κυρίου· εσαι πλέον στρατιώτης ησο Χριστο κα καλεσαι σ ερ γνα. Κι πως στρατιώτης χει πλα, τσι κ δ. Ποιά ενε τ πλα το Χριστιανο; «Τ πλα τς στρατείας μν» (Β΄ Κορ. 10,4) ενε πλα πνευματικά. Ενε πρ παντς τ λόγια το Χριστοπο κούσαμε σήμερα. Τ να ενε τ«παρνησάσθω αυτόν», τ δεύτερο ενε τ«ράτω τν σταυρν ατο», τ τρίτο ενε τ«κολουθείτω μοι» ρκ. 8,34). Τί σημαίνουν τ λόγια ατά;
* * *
Εσαι στρατιώτης το Χριστο, πιστεύειςσ ατόν; Τί πρέπει ν κάνς·
«παρνησάσθω αυτόν». Τί σημαίνει «παρνησάσθω αυτόν»·
πρέπει ν διακόψς κάθε σχέσι μ τν μαρτία πο μέχρι τώρα διέπραττες. Δηλαδή· εσαι λκοολικός, μέθυσος; Δ θ ξαναπατήσς πιστν ταβέρνα, δν θ ξαναπις λκοόλ· «παρνησάσθω» τν σαταν τς μέθης. Εσαι νθρωπος τν δονν, τν διασκεδάσεων, τς πορνείας, τς μοιχείας κα τν καταγωγίων; Δν θ ξαναπατήσς πλέον μέσα στκέντρα αττς κολασίας· «παρνησάσθω» τν δαίμονα τς μοιχείας. Εσαι χαρτοπαίκτης; Δν θ ξαναπιάσς πλέον στ χέρια σου χαρτιά· «παρνησάσθω» τν σαταν τς χαρτοπαιξίας. γαπς τ τριάκοντα ργύρια το ούδα; Θ παύσς πλέον ν εσαι φιλάργυρος· «παρ νησάσθω» τν σαταν τς φιλαργυρίας. Κάτι κόμα· καπνίζεις; Θ τ κόψς. Οτε να!
«παρνησάσθω» τν σαταν το καπνίσματος. Τ νέφερα ατό, γι ν σς δείξω πόσο συνεπες εμαστε. Οτε να μικρ - λάχιστο πργμα δν ννοομε ν παρνηθομε. Συνεπς εμαστε λιποτκται τς ερς στρατις, ξιοι μπτυσμο. Τ «παρνησάσθω αυτν» θ π· λτ! δν θ φήσω ν κυριαρχήσ  πάνω μου ποιοδήποτε πάθος. Ατ σημαίνει τ«παρνησάσθω».

Κα τί σημαίνει τ«ράτω τν σταυρν ατο»; Ποιός ενε σταυρός; Ενε ο θλίψεις, τ βάσανα, τ μπόδια, πο συναντ κανες καθημερινς στ ζωή. Ενε κόμα τ μεγαλύτερα μπόδια· ο σθένειες, ο διωγμοί, ο συκοφαντίες. Ατ ενε σταυρός. Κα πως Χριστς σήκωσε τ σταυρό του, τσι κ μες ν σηκώσουμε τ δικό μας σταυρό. Κα τ τρίτο ενε τ«κολουθείτω μοι», τν κολουθήσουμε δηλαδ τ Χριστό. Ατς ενε δηγς τς νθρωπότητος. που λοιπν πηγαίνει Χριστός, κε κ μες, στ βήματά του τ ερά, στ χνη του, π τ Βηθλεμ μέχρι τ Γολγοθᾶ. ―Μά, θ πς, δύσκολα πράγματα ατά. φησέ με, Χριστιανέ μου, ν χαρ τ ζωή. Μολς ν ρνηθ λ ατά· κατί θ κερδίσω;…
Ρωτς τί θ κερδίσς; Σο λέω λοιπόν, τι τ κέρδος σου θάνε πολ μεγάλο. Τί θά λεγες, ν κάποιος σο πρότεινε, Δός μου 1 δραχμ ν σο δώσω 100 λίρες; Ποιός δν θ δεχόταν; Κάτι τέτοιο σο ζητάει τ εαγγέλιο σή μερα. Μς ζητάει κάτι μικρ κα σήμαντο, γιν μς δώσ να πολ μεγάλο κα νεκτίμητο. Ποιό εν ατό; ς γελον ο νθρωποι σήμερα· ἐὰν σ παρνηθς τν αυτό σου, σηκώσς τ σταυρό σου κι κολουθήσς τ Χριστό, τ κέρδος θ ενε σωτηρία τς ψυχς. Σωτηρία τς ψυχς! Πς ν σς τ παραστήσω; Θ φέρω μία εκόνα. Φαντασττε μτ νο σας μι ζυγαρι πολ μεγάλη κρεμασμένη π τ στρα το ορανο, ν τ βλέπῃ ὅλος κόσμος· μι ζυγαρι μ δύο δίσκους.Στν να δίσκο βάλτε ,τι νομίζετε πολύτιμο· χρυσάφι, σήμι, πολύτιμους λίθους, διαμάντια, μαργαριτάρια, εγεν μέταλλα, ,τι κρύβουν τ σπλάχνα τς γς· κατεβτε κα στ βάθη τν κεανν κα συλλέξτε ,τι πολύτιμο χει θάλασσα· πετάξτε κα στος λλους πλαντες κα φέρτε ,τι πολύτιμο μπορε ν χουν· κα λον ατ τ θησαυρό, λο τν κόσμο μτ θέλγητρα, τς πολαύσεις, τ μεγαλεα κατς δόξες του, λα σα λκύουν τν νθρωπο, ν τν βάλετε στν να δίσκο. Κα στν λλο δίσκο  τί ν βάλετε· ν βάλετε μι ψυχή. Τίνος ψυχή; νς βασιλι, νς προέδρου δημοκρατίας, νς πρωθυπουργο, νς ξιωματούχου, νς μεγάλου πιστήμονος φιλοσόφου; χι. Ν βάλετε τν ψυχ νς μικρο κα σήμαντου νθρώπου, πο δν χει καλύβα ν καθήσ, δν χει ψωμ ν φά, δν χει ροχο ν σκεπαστ· νς τέτοιου φτωχο τν ψυχή ν βάλετε. , μόλις  ψυχ γγίξ τ δίσκο, δίσκος θ γείρ πρς τ μέρος της! Τέτοιο βάρος, τέτοια ξία χει ψυχή.
«Τί γρ φελήσει νθρωπον ἐὰν κερδήσ τν κόσμον λον, κα ζημιωθ τν ψυχν ατο;» ( .. 8,36).―νοησίες τώρα· ψυχή!… κου τί λένε οπαπδες στν αἰῶνα μας. Δν πάρχει ψυχή. Πρε σατανς τ γομμολάστιχά του καὶ ἔσβησε π τ λεξικ τς νθρωπότητος τςραιότερες λέξεις, σβησε κα τν ψυχή. Τπαλι τ χρόνια εχονταν νας στν λλο «Καλ ψυχή», «Καλ ψυχή». Ατ δν κούγεται πλέον τώρα. λισμς πικρατε. Δν πάρχει τίποτε λλο, λένε, παρ μόνο λη. Τί ενε νθρωπος; ατ πο ζυγίζει· 50, 60,70 κιλ λη, σο λέει, τίποτ λλο. λη λοιπν ενε μόνο νθρωπος; φολς τι ενε λη, κ γ σο λέω· Πάρε τ λικά του κα φτειάξε μου ναν νθρωπο. Μπορες; Δ μπορες. χι νθρωπο, οτε να σπυρ σιτάρι πο ν τ φυτεύς κα ν βγάζ στάχυ δμπορες, οτε να ηδόνι πο ν κελαϊδά δμπορες. πομένως δν ενε μόνο λη νθρωπος. Τί ενε; Μέσα του κατοικε γγελος, ψυχή, μία οσία θάνατη κα αωνία, πως δίδασκαν κα ο φιλόσοφοι τς ρχαιότητος.
νθρωπος σον σμα, λλ πρ παντς ψυχή. ψυχ σκέπτεται, ασθάνεται, βουλεύεται, παίρνει μεγάλες ποφάσεις, φτερουγίζει μέχρι τν οραν κα ψάλλει τ «λληλούϊα». λλ ζομε σ ποχ πιστίας κα σεβείας, πο ο νθρωποι φτασαν στ σημεο χι μόνο ν μν παραδέχωνται Θεό, λλ κα ντν βρίζουν κα ν βλαστημον τ ερ κα σια. Κα δυστυχς ο Χριστιανο δν εμαστε τοιμοι ν σηκώσουμε τ λάβαρο τς μολογίας· χουμε δειλία κα νανδρία, εμαστε λεεινολιποτκται. Γι μς λέει σήμερα Χριστς  τεαγγέλιο·
«ς ἐὰν παι σχυνθ με κα τος μος λόγους ν τ γενε ταύτ τ μοιχαλίδι κα  μαρτωλ, κα υἱὸς το νθρώπου παισχυνθήσεται ατν ταν λθ ν τ δόξ το πατρς ατο μετ τν γγέλων τν γίων» (.. 8,38).

* * *
ς σταθομε γενναοι, γαπητοί μου. πτν ρα πο βαπτιστήκαμε εμαστε στρατιτες Χριστο, κα πρέπει ν μαχώμεθα π τν ρχηγία του, μ πλο καταμάχητο τν τίμιο σταυρ πο σήμερα προσκυνομε. Τ επα κι λλοτε, τ παναλαμβάνω κα τώρα· κι ν κόμα λοι ρνηθον τ Χριστό, κι ν κόμα ρθ μέρα καταραμένη πο κα τσπίτι σου κα πόλι σου κα τόπος σου κα κόσμος λόκληρος Τν ρνηθον κα δνπάρχ κανένας λλος πιστς κα μείνς νας, σ νας ν πιστεύς στ Χριστό.
Κα ν ξέρς, ν εσαι τόσο βέβαιος σο βέβαιο ενε τι πάρχει λιος κα στρα κα γ, τι δν θ νικήσουν ο πιστοι, ο θεοι, ο λιστα κα ο βλάσφημοι· θ νικήσ Χριστός. Ν εστε βέβαιοι τι κι ατο κόμα ο πιστοι κα θεοι, κι ατο πο βλαστημον κα ρνονται τν πνευματικ κόσμο, θά ρθ μέρα ποὺ λοι θ προσκυνήσουν τν τίμιο σταυρό. Κα τότε λη γ θ γονατίσ κα θ π· Δν πάρχει λλο νομα ν μς σώσ κτς πτ νομα το ησο Χριστο το σταυρωμένου· ν, παδες λλήνων, μνετε καὶ ὑπερυψοτε ες πάντας τος αἰῶνας· μήν.

(†) πίσκοπος Αγουστνος 

Δεν υπάρχουν σχόλια: