To πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στην Ελλάδα ήταν το Enfield 8000. Κατασκευάστηκε στη Σύρο, επέστρεψε στην γενέτειρά του τον Ιανουάριο του 2013.
Πριν από ένα περίπου χρόνο μεταφέρθηκε από την Αγγλία στην Σύρο προκειμένου να παραμείνει στο νησί σε μόνιμη βάση και να αποτελέσει ένα ιστορικό έκθεμα – αξιοθέατο.
Η μεταφορά του στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης είχε προαναγγελθεί. Δεν ήρθε όμως ποτέ, καθώς 12 μήνες αργότερα και το ιστορικό Enfield παραμένει στο παλιό Υφαντουργείο Βελισσαρόπουλου στην Ερμούπολη της Σύρου, αναξιοποίητο και σκεπασμένο με νάυλον.
Με εξαίρεση κάποιες εξόδους του για γιορτές και επετείους παραμένει εκεί μοναχικό και ακίνητο για τον περισσότερο καιρό. Κοντά σε αυτό μερικά ακόμα παλαιά αυτοκίνητα και αντικείμενα και μηχανήματα, καθώς και αμέτρητα περιττώματα πτηνών, όπως αναφέρει το cyclades24.gr.
Η ιστορία του Enfield 8000
Tο μοντέλο E8000ECC υπήρξε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής παγκοσμίως, ότι διέθετε μοναδική αεροδυναμική (αεροδυναμικός συντελεστής μικρότερος κι από μοντέλα της Porsche : 0,29 ) και διαφοριζόταν αισθητά από το συμβατικό σχεδιασμό(4).To πλαίσιό του ήταν αλουμινένιο (ενάντια στη διάβρωση) ,ενώ τα στάνταρ εσωτερικής σχεδίασης ήταν παρόμοια με τη Rolls Royce (π.χ δερμάτινα καθίσματα). Σχεδιαστές του ήταν οι JohnSamuel ,John Acroyd και ο Κων/ντίνος Αδρακτάς, πρόεδρος και τεχνικός διευθυντής της Enfield .
Tο Ε 8000 ήταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που η Ελλάδα ανέλαβε να μελετήσει και να το σχεδιάσει για λογαριασμό τηςBritish Council OfElectricity, της ΔΕΗ της Αγγλίας.
Η μεταφορά της γραμμής παραγωγής στο Νεώριο ,υπό την επωνυμία «Ένφιλντ-Νεώριον Ε.Π.Ε.» ,παρά τις επιφυλάξεις του Κ.Αδρακτά ,ο οποίος δεν θεωρούσε σκόπιμη τη μεταφορά σε μια χώρα όπου δεν υπήρχαν υποδομές παραγωγής αυτοκινήτων.
Η εμμονή του Γ.Γουλανδρή οδήγησε στην παραγωγή του μοντέλου Ε 8000 σχεδιασμένο από τον Γιώργο Μιχαήλ (βιομηχανικό σχεδιαστή γεννημένο στην Θεσσαλονίκη ), ο οποίος είχε προσληφθεί στη νέα εταιρεία.
Η εμμονή του Γ.Γουλανδρή οδήγησε στην παραγωγή του μοντέλου Ε 8000 σχεδιασμένο από τον Γιώργο Μιχαήλ (βιομηχανικό σχεδιαστή γεννημένο στην Θεσσαλονίκη ), ο οποίος είχε προσληφθεί στη νέα εταιρεία.
Επρόκειτο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης ,με αυτονομία γύρω στα 100 χλμ. και τελική ταχύτητα 65 χλμ./ώρα και παρήχθησαν 140 τέτοια αυτοκίνητα (8).
(με πληροφορίες από apopsy)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου