Oι πρώτοι εκπαιδευτικοί που είναι για απόλυση φτάνουν τους 8.500
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Εκτός εκπαίδευσης αναμένεται να βρεθούν όλοι οι δάσκαλοι και καθηγητές που αποδεδειγμένα παρουσιάζουν βαριάς μορφής ψυχασθένειες ή ανυπέρβλητα ψυχολογικά προβλήματα.
Η απόφαση της κυβέρνησης, όπως αποκαλύπτει σήμερα το «Εθνος της Κυριακής», είναι ειλημμένη και οι πρώτοι εκπαιδευτικοί που θα «πάρουν απολυτήριο» υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τους 8.500, από τους συνολικά 150.000 που υπηρετούν φέτος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Oι 2.500 από αυτούς, οι επονομαζόμενοι και «επίορκοι», αναφέρονται σε περιστατικά που έφθασαν μεν στα πειθαρχικά συμβούλια, αλλά δεν τελεσιδίκησαν ποτέ οι υποθέσεις τους, και οι υπόλοιποι, περίπου 6.000 είναι όλοι αυτοί που έχουν δηλώσει… ψυχική αδυναμία! Το ποτάμι θα σαρώσει κι εκείνους που καταγράφονται ασθενείς, απλώς και μόνο για να «λουφάρουν» και να αποφύγουν τη διδασκαλία, γεγονός που στο παρελθόν συνέβαινε κατά κόρον… Τα αριθμητικά στοιχεία σοκάρουν, αλλά δυστυχώς είναι η πραγματικότητα, πολλαπλασιαζόμενη μάλιστα επί έτη και έτη!
Ο ένας στους δέκα εκπαιδευτικούς πάσχει από κάποιας μορφής ψυχική διαταραχή. Από απλή κατάθλιψη μέχρι και σοβαρά ψυχολογικά νοσήματα, που ενδεχομένως να τον οδηγήσουν με κατάλληλες συνθήκες, είτε σε βία μέσα στην τάξη, είτε στην τοξικομανία, είτε στον χώρο της παιδοφιλίας, της πορνογραφίας και της σεξουαλικής παρενόχλησης των ανυποψίαστων μαθητών.
Περίπου το 10ο/ο-12ο/ο των δασκάλων και των καθηγητών έχει διαγνωστεί με κάποιας μορφής ψυχολογική νόσο, που καθιστά αδύνατη την παραμονή του στις αίθουσες διδασκαλίας. Κάπου εκεί, με ανοδικές τάσεις, δείχνει να βρίσκεται το ποσοστό όσων πιέζονται πολύ μέσα στα σχολεία, σύμφωνα με στοιχεία που καταγράφουν κάθε χρόνο οι περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης της χώρας.
Η αλήθεια είναι πως πρόκειται για μια ιδιαιτέρως «ευαίσθητη κατηγορία δημόσιων λειτουργών», οι οποίοι, όμως, αδυνατούν να εργαστούν και χρήζουν είτε φαρμακευτικής είτε νοσοκομειακής περίθαλψης.
Μέχρι στιγμής, αυτή η «κάστα ανθρώπων», που σημειωτέον, αν και γνωρίζει το πρόβλημά της αποδέχεται τον διορισμό, αντιμετωπίζεται από την πολιτεία σαν να μην υπάρχει… Αλλοι μπαίνουν στις τάξεις και με ένα συμβάν αποκαλύπτονται και άλλοι δουλεύουν στα μετόπισθεν, σε διοικητικές θέσεις, σχεδόν παραγκωνισμένοι.
Του λόγου το αληθές στηρίζουν και οι εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη, όπου φαίνεται ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των αναφορών που υποβάλλονται ετησίως στον Κύκλο Δικαιωμάτων του Παιδιού αφορά τις σχέσεις μαθητών και «προβληματικών καθηγητών». Οι αναφορές αυτές το 2011 ξεπέρασαν το 35ο/ο. Η οικονομική κρίση επιτείνει αυτήν την πίεση των εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα να πληθαίνουν τα περιστατικά που ο δάσκαλος βγάζει στην επιφάνεια… τις κρυφές του πλευρές!
Δύσκολος ο εντοπισμός
Ελλείψει αξιολόγησης, ο εντοπισμός των προβληματικών περιπτώσεων στα σχολεία ήταν και είναι πάντα πολύ δύσκολος. Μια πρώτη εικόνα αποκτούν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης, όπου και απευθύνονται οι δάσκαλοι και καθηγητές λίγο πριν από τον διορισμό τους. Εκεί, είτε οικειοθελώς είτε ύστερα από παρατήρηση των διευθυντών τους, «ξεδιπλώνονται» οι προσωπικότητες και φαίνονται τα προβλήματα.
Οσοι από αυτούς «τσεκάρονται» εγκαίρως, τοποθετούνται κατευθείαν σε διοικητικές θέσεις στην εκπαίδευση και όχι σε σχολεία. Δεν είναι λίγοι, όμως, εκείνοι που ξεφεύγουν και διδάσκουν κανονικά.
Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν πως το μεγαλύτερο ποσοστό επιστρέφει, ύστερα από απλή… επίπληξη, στις τάξεις! Οι ακραίες περιπτώσεις φτάνουν ενίοτε μέχρι και τις στήλες των εφημερίδων, αλλά το στάδιο της οριστικής απόλυσης το περνούν ελάχιστοι από αυτούς.
Πειθαρχικά συμβούλια
Διάτρητο το σύστημα για την απονομή των ποινών
Μόλις στα τέλη του περασμένου καλοκαιριού, η σοκαριστική υπόθεση ενός 44χρονου παιδόφιλου – εκπαιδευτικού έβγαλε στην επιφάνεια το τρωτό σύστημα «απονομής ποινών» μέσω των πειθαρχικών συμβουλίων. Σκληρές συντεχνίες που δρουν εντός τους, μπλοκάρουν απροκάλυπτα την εξέλιξη ανάλογων υποθέσεων, εφευρίσκοντας δεκάδες λόγους για να μην εφαρμόζουν τον νόμο, ο οποίος λέει ότι εκπαιδευτικός που υπέπεσε σε τέτοιο αδίκημα δεν ξαναγυρίζει στην τάξη.
Από το 2010 ακόμη, η τότε υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου με εγκύκλιό της απαγόρευε την επιστροφή αυτών των καθηγητών στο σχολείο, ανεξαρτήτως της απόφασης των πειθαρχικών συμβουλίων.
Είναι χαρακτηριστικό του τρόπου που δρουν τα Πειθαρχικά, ότι σε υπόθεση απόπειρας βιασμού από καθηγητή, η απόφαση του πειθαρχικού ήταν… ο βαθμολογικός υποβιβασμός, ενώ σε άλλη για κατοχή ναρκωτικών η απόφαση ήταν ένα πρόστιμο 30 ημερών!
Η ατιμωρησία είναι το μεγάλο εμπόδιο για την απόλυση των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται σε περίεργες υποθέσεις, είτε σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης, είτε ναρκωτικών.
Δεκάδες καταγγελίες για καθηγητές αδιάφορους, περίεργους ή που χρήζουν ψυχιατρικής βοήθειας δέχεται και ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ).
Εκπρόσωποι συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, στη διάρκεια του σχολικού έτους 2010-2011, προσέφυγαν στο ΣτΠ, καταγγέλλοντας ξυλοδαρμούς και ανάρμοστη, υβριστική συμπεριφορά εκ μέρους καθηγήτριας γυμνασίου και ζητώντας την απομάκρυνσή της από τη σχολική μονάδα, όπως και έγινε, ύστερα από διενέργεια ΕΔΕ.
Ανάρμοστη συμπεριφορά
Σε άλλη χαρακτηριστική περίπτωση που χειρίστηκε ο ΣτΠ, γονείς κατήγγειλαν την ανάρμοστη συμπεριφορά δασκάλας δημοτικού σχολείου, που ήδη λόγω δυσλειτουργίας στην τάξη είχε μεταφερθεί στο ολοήμερο τμήμα. Και εκεί η συμπεριφορά της, όμως, ήταν εντελώς προβληματική, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των γονέων, τους οποίους συμμεριζόταν και η διευθύντρια του σχολείου. Η δασκάλα τελικώς αποσπάστηκε σε διοικητική θέση.
Επίσης, αναφέρεται και το εξής περιστατικό: «Οι γονείς μαθήτριας δημοτικού σχολείου κατέθεσαν αναφορά με την οποία ισχυριζόταν ότι η μαθήτρια υπέστη σεξουαλική παρενόχληση από τον δάσκαλό της. Ενώ ανακοίνωσαν το γεγονός στον διευθυντή του σχολείου, δεν προχώρησε καμιά ενέργεια.
Υστερα από πιέσεις του Συνηγόρου του Παιδιού, διενεργήθηκε προκαταρκτική εξέταση από την οποία, όμως, δεν προέκυψαν πειθαρχικές ευθύνες κατά του εκπαιδευτικού και η υπόθεση τέθηκε στο αρχείο.
Στη συνέχεια, ο Συνήγορος απευθύνθηκε στο αρμόδιο περιφερειακό υπηρεσιακό συμβούλιο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ζητώντας την εκ νέου διερεύνηση του θέματος. Στο τέλος της όλης διαδικασίας, ο εκπαιδευτικός παραπέμφθηκε για την επιβολή πειθαρχικής ποινής και λίγο καιρό μετά ξαναβρέθηκε στο σχολείο».
Ψυχομετρικά τεστ
Οι συνδικαλιστές δεν θέλουν την αξιολόγηση
Λεπτομερής καταγραφή των ατόμων αυτών δεν μπορεί να γίνει, καθώς η αξιολόγηση στα σχολεία παραμένει χρόνια… γράμμα κενό περιεχομένου. Μια προσπάθεια εφαρμογής ψυχομετρικών τεστ στη διάρκεια της πρόσληψης, που είχε αποφασιστεί να γίνει στο παρελθόν, σκόνταψε στις αντιδράσεις των συνδικαλιστικών ενώσεων (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ).
Ερευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς στο σώμα των δασκάλων και των καθηγητών καταλήγουν συνήθως σε ζοφερά συμπεράσματα για τη διάθεση που έχουν οι εκπαιδευτικοί μέσα στα σχολεία.
Μια τελευταία του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρει ότι το 67ο/ο των εκπαιδευτικών έχει έντονο στρες μέσα στην τάξη και αυτό αποδίδεται στην κακή οργάνωση και λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Το 57ο/ο αισθάνεται εξάντληση στη διάρκεια της εργασίας, ενώ το 59ο/ο των ερωτηθέντων αναφέρεται σε συγκρουσιακές καταστάσεις με τους μαθητές, που αποδίδονται στο στρες, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης των ιδίων και της χώρας.
Πέντε υποθέσεις – σοκΠεριστατικά που είδαν το φως της δημοσιότητας
Θεσσαλονίκη 7 Μαρτίου 2008
Νηπιαγωγός του 4ου Νηπιαγωγείου Πεύκων Θεσσαλονίκης καταγγέλθηκε από γονείς και συναδέλφους της ότι έχανε την ψυχραιμία της μέσα στην τάξη και κακοποιούσε τα μικρά παιδιά. Οι γονείς κατήγγειλαν περιστατικά βίας και ξυλοδαρμού, έκθεση σε κίνδυνο με αποβολές από την αίθουσα χωρίς επίβλεψη, ψυχολογική βία και εκφοβισμό στα νήπια. Τελικά η νηπιαγωγός απομακρύνθηκε.
Αθήνα 24 Σεπτεμβρίου 2008
Ο καθηγητής Μουσικής Γιάννης Κατσιλάμπρος δολοφονεί την 36χρονη πιανίστρια σύζυγό του στη Φιλοθέη, αφήνοντας ορφανά τα δύο ανήλικα παιδιά τους και τη θάβει στο παρκάκι που βρίσκεται απέναντι από το σπίτι τους. Ο δράστης δίδασκε το μάθημα της μουσικής στο λύκειο της Εκάλης, χωρίς ποτέ κανείς να υποψιαστεί το παραμικρό για τα σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα που αντιμετώπιζε, αφού είχε διακόψει και τα φάρμακα.
Καρδίτσα 5 Νοεμβρίου 2008
Δάσκαλος δημοτικού σχολείου της Χαλκίδας έπεσε νεκρός ύστερα από χρήση τοξικών ουσιών στο κέντρο της Καρδίτσας, όπου είχε ταξιδέψει με 45χρονο φίλο του, δάσκαλο επίσης, για προσωπική τους υπόθεση. Το δράμα τους ξετύλιξε στην Αστυνομία ο ναρκομανής εκπαιδευτικός που είδε τον φίλο του να πεθαίνει, αποκαλύπτοντας ότι και οι δύο έκαναν χρόνια χρήση ναρκωτικών ουσιών και συνάμα δίδασκαν.
Καβάλα Νοέμβριος 2009
Διευθυντής δημοτικού σχολείου συνελήφθη στο σπίτι του στη Χρυσούπολη και στην κατοχή του βρέθηκαν τρεις σκληροί δίσκοι και ένα DVD με υλικό παιδικής πορνογραφίας, καθώς επίσης και μικροποσότητα χασίς. Η τότε υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπουλου έδωσε εντολή στον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, όπου υπηρετούσε ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός, για άμεση αναστολή των καθηκόντων του, με ταυτόχρονη παραπομπή του στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο με το ερώτημα της απόλυσης. Η τύχη της πειθαρχικής αυτής δίωξης παραμένει άγνωστη, καθώς το δικαστήριο τον έκρινε αθώο.
Κρήτη Δεκέμβριος 2011
Τον Δεκέμβριο του 2011 «πιάστηκαν στη φάκα» δύο εκπαιδευτικοί που παρε-νόχλησαν ή και κακοποίησαν σεξουαλικά μαθητές τους. Μάλιστα, ο ένας εκ των δύο, μην αντέχοντας τη μήνιν των συμπολιτών του για το συμβάν, αυτοκτόνησε. Λίγες μέρες αργότερα, σχηματίστηκε νέα δικογραφία, αυτήν τη φορά για μια 22χρονη δασκάλα, η οποία κατηγορήθηκε ότι μέσω του Facebook προσέγγιζε μαθητές και στη συνέχεια ασελγούσε σε βάρος τους. Η δασκάλα παραιτήθηκε από τη θέση της στο σχολείο.
ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
bibian@pegasus.gr
ΕΘΝΟΣ
Link : http://xenesglosses.eu/2012/12/o-8500/#ixzz2QBxpBOSI
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου