Τρίτη 30 Απριλίου 2013

«Εἰρήνην τὴν ἐµὴν δίδωµι ὑµῖν»



FrLev Gillet (1893-1980)

 Λυτρωτὴς δίνει τὴν εἰρήνη του στούς µαθητὲς του τή στιγµή πού πρόκειται νά µπῆ στήν περιοχή τοῦ Πάθους του. χοντας µπροστὰ του τὴν τροµακτικὴ δύνη τοῦ Σταυροῦ καὶτὸν µεσο θάνατο µιλάει γιά τὴν εἰρήνη του καὶ µεταγγίζει τὴν εἰρήνη του. φο  ησος, σ’ αὐτὴν κριβς τή στιγµή παραµένει  κύριος τῆς εἰρήνης δύναµή της δέν θὰγκαταλείψη τὸ µαθητή στίς µικρότερες θύελλες πού θ’ ντιµετωπίση. «γ δὲ λέγω µ ντιστναι τῷ πονηρῷ» (Ματθ. 5, 39). Λόγος σκανδαλώδης καὶ πολὺ παράξενος στά µάτια τῶννθρώπων — τῶν νθρώπων γενικὰ κι χι µόνο τῶν πίστωνΤὸ ριστερ µάγουλο πού πρέπει νά στρέψωµε σ’ αὐτόν πού µς ρράπισε τὸ δεξιό. Τὸ µάτιο πού πρέπει ν’ φήσουµε σ’αὐτόν πού µς πῆρε καὶ τὸ χιτώνα. Τὰ δύο µίλια πού πρέπει νά περιπατήσουµε µ’ κενον πού µς γγάρεψε να µίλι εὐλογία πού πρέπει νά δώσουµε στόν λλο πού µςκαταράσθηκε.

Τ ποδοχ βρίσκουν οἱ ντολς αὐτὲς µεταξὺ κείνων πού θὰ πρεπε πρῶτοι νά τὶς δεχθοῦν καί νά τὶς καταλάβουν;  δς τῆς γάπης τοῦ χθρο, τόσο στό πεδίο τῆςδιεθνοῦςσο καὶ στό πίπεδο τῆς προσωπικῆς ζωῆςχει ραγε παρκς ξερευνηθ; «Οὐκ οἴδατε ποίου πνεύµατος στε...» (Λουκ. 9, 55).

Εαγγελικ «µή-ντίσταση».  κλογ δέν γκειται στό νά διαλέξουµε µεταξὺ τοῦ νά πολεµήσουµε καὶ νά µν πολεµήσουµελλ µεταξὺ τοῦ νά πολεµήσουµε καὶ τοῦ νάποφέρουµε καὶ διὰ τοῦ πόνου νά νικήσουµεΟ µάχες δηµιουργοῦν τὶς φαινοµενικὲς νίκες, ποὺ δέν εἶναι παρὰ αὐταπάτη καὶ µαταιότηςφόσον ψίστη πραγµατικότηςεἶναι  ησος πόνος τοῦ µ ντισταµένου ναγγέλλει καὶ τονίζει αὐτὴν τὴν πέρτατη πραγµατικότητα τοῦ ησο. Τέτοια εἶναι  πραγµατικὴ νίκη. «κανόν στι» (Λουκ. 22, 38), λέει ησοςταν οἱ µαθηταὶ του τοῦ παρουσιάζουν δύο µάχαιρες.

Ο µαθηταὶ δέν εἶχαν καταλάβει τὸ νόηµα κείνης τῆς λλης φράσεως: « µ χων (βαλάντιον) πωλησάτω τὸ µάτιον αὐτοῦ καὶ γορασάτω µάχαιραν» (Λουκ. 22, 36).  ησοςεἶχε θελήσει νά πῆπάρχουν ποχές πού πρέπει νά θυσιάσουµε κόµη κι αὐτό πού φαίνεται τελείως ναγκαοΓιά νά µπορέσουµε τσι νά συγκεντρώσουµε τὴν παγρύπνησή µας στίςφόδους τοῦ κακοῦΜὰ τόσο  πίθεσησο καὶ  περάσπιση νήκουν στόν κόσµο τοῦ πνεύµατος.

 ησος προχωρεῖ µπροστὰ πρὸς συνάντηση τῆς σπείρας πού ρχόταν νά τὸν συλλάβη «µετὰ φανῶν καὶ λαµπάδων καὶ πλων» (ωαν. 18, 3). Προχωρεῖ λεύθερααὐθόρµηταπρὸς τὸ Πάθος του.

 ησος θεραπεύει τὸ δοῦλο τοῦ ποίου  Πέτρος εἶχε ποκόψει τὸ να αὐτίχι µόνο δέν θέλει νά τὸν περασπισθον οἱ µαθηταὶ του χρησιµοποιώντας βία — «ἐᾶτε ωςτούτου» (Λουκ. 22, 51) λέει — λλά καὶ θεραπεύει τὸ κακό πού εἶχε προκαλέσει  µάχαιρα τοῦ Πέτρου. Εἶναι τὸ µόνο θαῦµα πού νήργησε  ησος κατὰ τή διάρκεια τοῦ Πάθους του.

 µή ντίστασητῆς ποίας  ησος δίνει τὸ παράδειγµαδέν εἶναι ποδοχ τοῦ κακοῦ  καθαρή παθητικότηςΕἶναι θετικὴ ντίδρασηπάντηση τὴν ποία γάπηαὐτὴ  γάπη πού νσαρκώνει  ησοςντιθέτει τίς πιθέσεις τῶν κακῶνς µεσο ποτέλεσµα φαίνεται  νίκη τοῦ κακοῦΜὰ στή µακρὰ συνέχεια  δύναµη τῆςγάπης εἶναι  πιὸ σχυρή.  νάσταση κολούθησε τὸ Πάθος.  µή-ντιστάση τῶν µαρτύρων καµψε καὶ σαγήνευσε τοὺς διῶκτεςΤὸ αἷµα πού χύθηκε ξασφάλισε τή διάδοση τοῦΕὐαγγελίουΕἰρηνιστικὴ κινήση δύναµη καὶ γεµάτη οριστίαχι! Φλόγα πού καίει καὶ νικᾶἘὰν  ησος στή Γεσθηµανῆ εἶχε ζητήσει π τὸν Πατέρα τή βοήθεια δώδεκα λεγεώνωνγγέλωνδέν θὰ πρχε οὔτε Πάσχα οὔτε Πεντηκοστή.


(πό τό βιβλίο: «ησος», κδ. «Δόμος», Μετάφραση Δηµητρίου Τρακατέλληρχιεπισκόπου µερικς)

Δεν υπάρχουν σχόλια: