Παρασκευή 10 Αυγούστου 2012

Ο χειρότερος αφέντης είναι ο πρώην δούλος


"Βιωτικά κριτήρια"

Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου



Από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα, η πίστη στο Χριστό προκαλεί κατάπληξη! Από που προέρχεται η σοφία αυτή κι οι δυνάμεις;αναρωτιούνται όσοι αποτιμούν με υλικά κριτήρια τη ζωή και τον κόσμο. "Πόθεν η σοφία αύτη και αι δυνάμεις;".

Ο Απόστολος Παύλος γράφει στην πρώτη προς Κορινθίους επιστολή του: "Μη συναναμίγνυσθαι πόρνοις...επεί οφείλετε άρα εκ του κόσμου εξελθείν." Ο Απόστολος ερμηνεύει τα λόγια του Κυρίου ότι πρέπει ο χριστιανός να ζει στον κόσμο, αλλά να μην είναι από τα στοιχεία του κόσμου.

Με το ίδιο πνεύμα ο Απόστολος λέει, πως ο αγώνας του χριστιανού δεν είναι με σάρκα και αίμα, αλλά με τις αρχές και τις εξουσίες του κόσμου τούτου. Τα κριτήρια του χριστιανού δεν είναι τα βιωτικά κριτήρια. Τα βιωτικά κριτήρια είναι για τις πρακτικές ανάγκες της ζωής. Δεν εφαρμόζονται παντού. Ο αγώνας είναι πνευματικός και τα κριτήρια πνευματικά. Θα κρίνουμε αγγέλους, λέει στην ίδια επιστολή του.Πρέπει να ντρέπεστε να τα βλέπετε όλα με τα βιωτικά σας κριτήρια.

Ο μαρξισμός ερμηνεύει τα πάντα με οικονομικά κριτήρια.Τί ήταν όλοι αυτοί πριν καταλάβουν την εξουσία και παραβιάσουν το σύνταγμα και τους νόμους; Ποιος ήταν ο βίος τους;Όταν είναι κανείς μέσα στο κοπάδι και εφαρμόζει τους κανόνες από το φόβο της τιμωρίας, όταν εκλείπει ο φόβος αντιλαμβάνεται τη διαφορά, με το να παραβιάζει τους κανόνες. Αυτός είναι ο λόγος που ο χειρότερος αφέντης είναι ο πρώην δούλος.

Μια φορά ένας βασιλιάς ρώτησε το σοφό σύμβουλό του να του πει τίνος γιος είναι.

-Εσύ βασιλιά, είπε ο σύμβουλος, είσαι γιος φούρναρη.
-Πού το κατάλαβες; ρώτησε ο βασιλιάς.
-Κάθε φορά που σου κάνουν μια εκδούλευση, πάντοτε δίνεις ως αμοιβή ένα κουλούρι, είπε ο σύμβουλος.

Ο Απόστολος Παύλος γράφει στους Κορινθίους πως αν έχουν βιωτικά κριτήρια παντού,
τα βιωτικά κριτήρια θα τους εξουθενώσουν.

Στο βιβλίο με τις εμπειρίες των έγκλειστων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, ο συγγραφέας Μιχάηλωφ καταγράφει την εξής εμπειρία. Όσοι για να σώσουν την ψυχή τους περιφρόνησαν το σωματικό τους θάνατο, έσωσαν και την ψυχή και το σώμα τους. Αντίθετα εκείνοι που ενέδωσαν για να σώσουν το σώμα τους έχασαν και την ψυχή τους και το σώμα τους. 
http://moschoblog.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: