Ρετρό 55.0: Τι έλεγε ο μακαριστός Μητροπολίτης Φλωρίνης στο περιοδικό «ΕΝΑ» τον Απρίλιο του 1990
Αντιγράφει, επιμελείται και σχολιάζει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης
Πλήρη πρόσβαση στο κείμενο που ακολουθεί έχουν μόνο οι συνδρομητές του ιστολογίου. Αναδημοσίευση από άλλα ιστολόγια, εφημερίδες ή περιοδικά μόνο κατόπιν συνεννοήσεως.
Λεπτομέρειες σχετικά με την συνδρομή στον ακόλουθο σύνδεσμο:
kvathiotis.substack.com/subscribe
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
1. ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
2. ΠΕΡΙ ΜΟΙΧΕΙΑΣ
3. Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
4. ΕΡΤΖΙΑΝΑ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ
5. ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
6. Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ 17 ΝΟΕΜΒΡΗ
7. Ο ΕΡΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
8. Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ
9. ΟΙ ΛΥΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ
10. Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ [ΣΑΤΑΝΙΚΗ] ΤΡΙΑΔΑ
11. ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
12. ΠΕΡΙ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ
13. Ο ΗΡΩΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
14. Η ΑΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΗ ΓΗ
15. Η ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ
16. Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΕΒΑΣΜΟΥ
17. ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΤΣΙΓΑΡΟΥ
18. ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΩΝ
19. ΕΠΙΒΛΑΒΕΙΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΙΣ
20. ΝΙΤΣΕΒΩ: ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ
«Ο τίμιος σταυρός δεν ανήκει στη σημερινή Βουλή και στους βουλευτές, που πολλοί από αυτούς είναι μασόνοι. Να σβήσουν το σταυρό. Και να βάλουν το σήμα των μασόνων, το σφυροδρέπανο ή ό,τι άλλο θέλουν. Μόνο το σταυρό να μη βάλουν».
Αυγουστίνος Καντιώτης
Στο περιοδικό ΕΝΑ της 11ης Αρπιλίου 1990 (τεύχος 15, σελ. 108 επ.) είχαν δημοσιευθεί αποσπάσματα από μια συνέντευξη που είχε δώσει ο μακαριστός Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης στους Π. Δελημάτα και Ν. Τσιάντου.
Το τεύχος αυτού του περιοδικού ήταν ανηρτημένο στις 7 Δεκεμβρίου 2024 στο παλαιοπωλείο του σταθμού ΚΤΕΛ Κηφισού. Μόλις είδα ότι
στο εξώφυλλό του υπήρχε ο τίτλος «ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ: ΜΕ ΑΠΕΙΛΕΙ Η 17 ΝΟΕΜΒΡΗ», το κατέβασα πάραυτα και προσήλθα στο ταμείο-φαρμακείο.Δίπλα στο τεύχος αυτό ήταν κρεμασμένα και άλλα περιοδικά σε ακόμη πιο τσουχτερές τιμές, ενώ πίσω από τα παλιά περιοδικά υπήρχαν κρεμασμένες και παλιές εφημερίδες από το 1963, το 1964 και το 1967.
Επέλεξα κάποια φλέγοντα φύλλα, τα οποία θα παρουσιάσω προσεχώς από αυτό εδώ το ιστολόγιο.
Είναι λυπηρό το γεγονός ότι στο τεύχος του «ΕΝΑ» δεν παρατίθεται ολόκληρη η συνέντευξη του Καντιώτη παρά μόνο κάποια τμήματά της. Δεδομένου ότι ο μακαριστός Μητροπολίτης ήταν ένα απίθανο περιβόλι από το οποίο ανέβλυζε σπάνιο μύρο τσεκουράτης αληθείας διατυπωμένης με δυσεύρετη παρρησία, δεν θα έπρεπε να είχε κοπεί ούτε ένα «και» από τα λόγια του, που αποτελούν μια μονάκριβη παρακαταθήκη για τους λοξοδρομημένους Νεοέλληνες της σημερινής εποχής.
Έστω και στην αποσπασματική της εκδοχή, όμως, η συνέντευξη αυτή αξίζει να διαβαστεί λέξη προς λέξη, ώστε ο αναγνώστης του 2024 να μπορέσει να συνειδητοποιήσει σε πόσο προκεχωρημένη σήψη βρισκόμαστε.
Από το 1990 ο Αυγουστίνος Καντιώτης φώναζε ότι:
«Πρέπει να διώξουμε τους λύκους που παρουσιάστηκαν με προβιά προβάτου».
«Οι σύγχρονοι Έλληνες πιστεύουν στην σατανική τριάδα: Λεφτά, Σεξ και Εξουσία».
«Πήραν τη γομολάστιχα του διαβόλου και σβήσανε το μεγαλύτερο έγκλημα, τη μοιχεία».
«Ο τίμιος σταυρός δεν ανήκει στη σημερινή Βουλή και στους βουλευτές, που πολλοί από αυτούς είναι μασόνοι».
«Έχουμε ένα από τα βρωμερότερα ραδιόφωνα του κόσμου».
«Τώρα ζωγραφίζουνε εικόνες και βλαστημάνε τον Χριστό».
«Κάθε βράδυ έχει Εσπερινό ο Διάολος, και οι εκκλησίες του Διαβόλου του σημερινού είναι τα κινηματοθέατρα».
«Δεν πάμε ούτα καλά, ούτε λαμπρά, ούτε καλούτσικα, αλλά πάμε πολύ άσχημα. Θρησκευτικώς διερχόμεθα μια κρίση, το θρησκευτικό συναίσθημα διέρχεται κρίση. Είμεθα εγγύς ολέθρου».
«Εδώ στην Ελλάδα καταντήσαμε ένα απέραντο τεμπελοχανείο».
«Δύο μεγέθη υπάρχουν: το ένα μέγεθος είναι η Ελλάς, το άλλο ο Χριστός. Η Ελλάς υπάρχει όσο υπάρχει και ο Χριστός»
34 χρόνια μετά την κουτσουρεμένη συνέντευξη του Καντιώτη στο περιοδικό «ΕΝΑ» που, ακόμη κι έτσι, είναι γεμάτη από πικρές και ζοφερές αλήθειες, σαν αυτές που προτάχθηκαν παραπάνω, ας αναρωτηθούμε:
Πόσοι έχουν μείνει που δεν έχουν προσκυνήσει την σατανική τριάδα Λεφτά-Σεξ-Εξουσία;
Πόσες γομολάστιχες δεν έχουν πάρει οι πολιτικοί για να σβήσουν και τους τελευταίους πυρήνες ορθόδοξου πνεύματος;
Πόσοι βολευτές έχουν απομείνει που δεν προσκύνησαν την μασονία;
Πόση βρόμα έχει συσσωρευθεί όχι μόνο στο ραδιόφωνο αλλά πρωτίστως στην τηλεόραση και εν γένει στα Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης και Ευνουχισμού;
Και πόσο πολύ δεν προχώρησε ο Διάβολος, ο οποίος εκτός από το στήσιμο των δικών του αντι-εκκλησιών, κατάφερε, με αφορμή τον κορωνοϊό, να διαστρέψει το φρόνημα των πιστών, αναποδογυρίζοντας την σχέση του με τους ιερούς ναούς και τις άγιες εικόνες, αφού έπεισε πολλούς εξ αυτών ότι θα πρέπει να προσέρχονται στις εκκλησίες όχι με φόβο Θεού, αλλά με φόβο κορωνοϊού;
Τέλος, ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην στάση που κράτησε ο Αυγοστίνος Καντιώτης σε σχέση με την πληροφορία ότι έχει στοχοποιηθεί από την τρομοκρατική οργάνωση 17Ν1. Όπως αρμόζει σε κάθε γνήσιο αγωνιστή και στρατιώτη του Χριστού που δεν φοβάται τον θάνατο, αλλά τον λαχταρά για να βρεθεί δίπλα στον Κύριό του, έτσι και ο Καντιώτης αδιαφορούσε πλήρως για την τυχόν εκτέλεσή του. Αντιθέτως, χαρακτηρίζει την μέρα της ενδεχόμενης δολοφονίας του την πιο ωραία ημέρα, προσθέτοντας ένα υπέροχο απόφθεγμα:
«άμα πέσει ένας δεσπότης, η Ελλάς θα αναστηθεί».
Δυστυχώς, το απόφθεγμα αυτό δεν ευτύχησε να επαληθευθεί, αφού, ιδίως στην εποχή της λεγόμενης «πανδημίας» του κορωνοϊού, η συμπαγής πλειοψηφία των σημερινών Μητροπολιτών ευθυγραμμίσθηκαν σχεδόν απολύτως με τις ορέξεις της κοσμικής εξουσίας, γι’ αυτό άλλωστε ο λαός τούς προσέδωσε το παρατσούκλι Μητροboliτες. Η μοναδική ένσταση που προέβαλαν ήταν για τον γάμο των ομοφυλοφίλων, αλλά κι αυτή ήταν προσχηματική και παροδική.
Ας απολαύσουμε, λοιπόν, τώρα την κουτσουρεμένη συνέντευξη του ενός και μοναδικού Καντιώτη, κι ας αναλογιστούμε πόσο κούτσουρα έγιναν εν τω μεταξύ οι Νεοέλληνες της τρίτης δεκαετίας του 21ου (απατ)αιώνα.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ κ. ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ
«Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΙΩΝΙΟΣ»
Ιερωμένος, μαχητικός, αταλάντευτος στις απόψεις του, που πολύ συχνά έχουν διχάσει τους πιστούς της εκκλησίας και έχουν προκαλέσει ακόμη και τη μάχη της πολιτικής ηγεσίας. Ένας πουσυζητημένος κληρικός που, όμως, κανείς δεν αμφισβήτησε την εντιμότητά του. Δημιούργησε ένα τεράστιο φιλανθρωπικό έργο στην ακριτική περιοχή της Φλώρινας και δεν διστάζει να εκφέρει τη γνώμη του για όλα τα θέματα που αφορούν τον άνθρωπο, θρησκευτικά, κοινωνικά και πολιτικά. Το «ΕΝΑ» παρουσιάζει, σήμερα, πολλές από αυτές τις πάντα μαχητικές θέσεις του.
Επιμέλεια: Π. Δελημάρας, Ν. Τσιάντου
1. ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Παρακαλώ, δεν θέλω να νομίσουν ότι πολιτικολογούμε. Δεν πολιτικολογούμε. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι από αυτή τη θέση ελέγξαμε δικτατορία, ελέγξαμε Καραμανλή, ελέγξαμε και εδιώχθημεν υπό πάντων με τον τρόπον που ηλέγξαμε, ελέγχουμε και σήμερον όχι πολιτικώς, όχι οικονομικώς, όχι εμπορικώς, όχι στρατιωτικώς, ελέγχουμε θρησκευτικώς, και έχουμε το δικαίωμα να πούμε να μην επεμβαίνουν εις τα πράγματα της εκκλησίας.
Στα χρόνια της δικτατορίας είχαμε ένα μεγάλο θέμα. Μέσα στο ναό δεν επιτρέψαμε να εκφωνούνται λόγοι για την 21η Απριλίου. «Όχι. Βγείτε έξω» και είμαστε οι μόνοι –δύο-τρεις Μητροπολίτες– που τους εκδιώξαμε. «Θέλετε να μιλάτε πολιτικώς, βγείτε έξω. Εδώ στην εκκλησία, θα ακούγεται αμιγής και καθαρός ο λόγους του Ευαγγελίου».
2. ΠΕΡΙ ΜΟΙΧΕΙΑΣ
Ένα άλλο εγκλημα, πήραν τη γομολάστιχα του Διαβόλου και σβήσανε το μεγαλύτερο έγκλημα, τη μοιχεία. Που άλλοτε στην Ελλάδα μοιχεία δεν ακούετο, επροτιμούσε η γυναίκα να αποθάνει παρά να ατιμάσει τον άντρα της. Αλλά οι Κυράδες των Αθηνών, οι ΕΓΕΣ, οι περιβόητες ΕΓΕΣ, τη νομιμοποίησαν και έκτοτε πλέον η μοιχεία διατελείται δημόσια και μένει ατιμώρητος.
3. Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Σύναξις, στη γλώσσα της εκκλησίας, σημαίνει συγκέντρωσις κοσμική. Υπάρχουν πολλές κοσμικές συγκεντρώσεις στον αιώνα. Κάποιοι, κατά χιλιάδας, τρέχουν κάτω από τον καυτόν ήλιον ή κάτω από την πτώσιν της χιόνος, είτε καλοκαίρι είτε χειμώνας, είτε το θερμόμετρο έχει 40, επάνω ή κάτω από το 0. Αυτοί τρέχουν στους δρόμους και πηγαίνουν στα γήπεδα, όπου δίδονται αι ποδοσφαιρικαί συναντήσεις για το football.
4. ΕΡΤΖΙΑΝΑ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ
Αλλά έκαναν και κάτι άλλο. Τοποθέτησαν στα ερτζιανά κύματα, στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο, ένα μεγάλο Καλικάντζαρον. Και μεγάλος Καλικάντζαρος ήτανε ο Βασίλης Βασιλικός. Αυτόν έβαλαν, τον βάλανε σκοπίμως και αυτός μόλις ανέλαβε τη διεύθυνση τηλεοράσεως και ραδιοφώνου, τι είπε, ομίλησε με γλώσσα Καζαντζάκη, με γλώσσα σατανά, με γλώσσα δαιμόνων, τι είπε: «τώρα με το κουμπί της τηλεοράσεως θα αλλάξω τα μυαλά των Ελλήνων», έτσι είπε. Αυτή ήταν Αλλαγή. Και παρά τας διαμαρτυρίας της Ιεράς Συνόδου, παρά τας διαμαρτυρίας του ευσεβούς λαού, δύο ολόκληρα χρόνια ο Καλικάντζαρος ήτο στα ερτζιανά κύματα και διακωμωδούσε παν το ιερό και παν το όσιο.
5. ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Διατηρεί μιαν ελπίδα, μιαν ελπίδα που διατηρούμε μες στην άβυσσο αυτή του κακού, δεν είναι βέβαια κατ’ εξοχήν τρισχριστιανική, αλλά είναι μια ελπίδα. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι μέσα στο ΠΑΣΟΚ υπάρχουν σκληροπυρηνικοί άθεοι και μαρξισταί οι οποίοι βραχυκύκλωσαν και αυτόν τον πρωθυπουργό της χώρας, ο οποίος διατελεί εν σκιά πλέον.
Τον πρωθυπουργό της χώρας τον εξουσιάζουν, και αυτός ως σκιά κινείται υπόδουλος. Και ο αγών ο οποίος γίνεται για να απελευθερώσουμε τον πρωθυπουργόν από τους μαρξιστάς, από τους αθέους, από τους απίστους. Δεν τον μισούμε, τον αγαπούμε. Όταν τον επισκέφθηκσα προ πολλών ετών εν όψει της Συνόδου και με ηρώτησε ο πρωθυπουργός «Πώς με βλέπεις, βρε Φλωρίνης;». Να πω ειλικρινώς λέω: «Η γλώσσα σου είναι Μακρυγιάννη, εάν και η καρδιά σου είναι Μακρυγιάννη, χαρά στην Ελλάδα». Μα δυστυχώς δεν φάνηκε η καρδιά του Μακρυγιάννη, μόνο γλώσσα, θα, θα, θα, θα… και καρδιά Σατανά.
6. Η ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ 17 ΝΟΕΜΒΡΗ
Τώρα τελευταίως εξεσφενδόνισαν και μια απειλή. Ένας δεσπότης είναι στόχος της 17 Νοέμβρη. Εμπήκαμε στο στόχαστρο γιατί το τελευταίο όπλο είναι η τρομοκρατία. Και μας απειλούν ότι θα μας εκτελέσουν σαν σκυλιά στους δρόμους και στις πλατείες της πόλεως. Απαντούμε: Δεν τους φοβούμεθα. Ας έρθουν λοιπόν να μας εκτελέσουν. Και αυτή τη μέρα θα τη θεωρήσω την πιο ωραία. Και πιστεύω άμα πέσει ένας δεσπότης, η Ελλάς θα αναστηθεί.
Προσοχή: Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Ελεύθερη Ώρα» που είχε κυκλοφορήσει στις 10.11.1987, με δολοφονία απειλούσαν τον Αυγουστίνο Καντιώτη όχι μόνο τα μέλη της 17Ν, αλλά και «πράκτορες των Σλάβων, επειδή είχε τεθεί επί κεφαλής αγώνος εναντίον της ανθελληνικής προπαγάνδας για το δήθεν “Μακεδονικό“».
7. Ο ΕΡΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Η Αγία Σοφία δεν είναι απλός ναός, είναι μεγαλούργημα σπάνιον της εποχής εκέινης. Είναι θαυμαστός για την τοποθεσία του, την έκτση, την τειχοποιία και τη μεγαλοπρέπειά του. Τέοτιος ναός προκαλεί το θαυμασμό για την ταχύτητα με την οποάι ανηγέρθη. Τι είναι λοιπόν αυτός ο ναός, είναι εξαΰλωσις; Υπάρχει ψυχολογικός νόμος για κάτι που αγαπάς, είτε πρόσωπο είτε πράγμα. Αγαπάς ό,τι αγαπάς, το σκέφτεσαι τη νύχτα κάτω από τα άστρα, δεν ησυχάζεις, συζητάς, κουβεντιάζεις, το σκέφτεσαι διαρκώς, το σώμα κοιμάται, το πνεύμα αγρυπνά. Έστω κι αν είναι στην Αυστραλία, έστω και αν είναι στον βόρειο Πόλο. Αγαπάς ένα πρόσωπο, μιλάς γι’ αυτό. Η μάνα μιλάει διαρκώς για το παιδάκι της και το χρυσώνει με χιλιάδες επίθετα. Αγαπάς ένα πρόσωπο, παίρνεις πινέλο και το ζωγραφίζεις, το κάνει ποίημα. Μέσα στις γήινες αγάπες, μία είναι στην κορυφή. Δεν κατηγορώ κανέναν έρωτα, ο Θεός τους έδωσε όλους τους έρωτες της γης, ακρέι να κινούνται τα ρεύματά τους μέσα στην κοίτη του πρέποντος και του ορθού. Στην κορυφή όμως των ερώτων είναι ένας έρως, ο έρως του Θεού. Είναι όμως ανέραστος ο αιώνας όταν έχει όλους τους έρωτες εκτός από τον έρωτα του Θεού.
8. Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ
Έμαθα κάπου ότι σε ένα σπίτι του Κολωνακίου έβαζαν το ραδιόφωνο ακούγοντας τα πάντα και να ξέρετε ότι έχουμε ένα από τα βρωμερότερα ραδιόφωνα του κόσμου. Λοιπόν, στο ραδιόφωνο άκουαν όλα τα κόπρια τα οποία σκοπρίζει σε όλη την Ελλάδα. αλλά όταν το ραδιόφωνο άρχισε να μεταδίδει ομιλία από τη Μητρόπολη, το έκλεισαν. Έκλεισαν τα αυτιά. Δεν θέλουν να ακούσουν. Δεν έχουν αυτιά να ακούσουν τον λόγο του Θεού. Ο λόγος του Θεού είναι σεισμός.
9. ΟΙ ΛΥΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ
Όταν ο τσοπάνος βλέπει ότι τα δέντρα σείονται, ότι ακούγονται ουρλιαχτά λύκων που έρχονται μέσα από το δάσος, όταν ακούει τα σκυλιά να ουρλιάζουν, τα τσοπανόσκυλα να ορμούν, τότε πετάει τη φλογέρα και αρπάζει σφενδόνα. Έτσι θα κάνουμε και μεις για να διώξουμε τους λύκους που παρουσιάστηκαν με προβιά προβάτου αλλά είναι λύκοι. Μαρξιστικοί λύκοι.
10. Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ [ΣΑΤΑΝΙΚΗ] ΤΡΙΑΔΑ
Οι νεότεροι Έλληνες δεν πιστεύουν πολύ, δεν πιστεύουν εις την Αγία Τριάδα. Όπως είπε ο Παπίνης, ο συγγραφεύς του Βίου του Χριστού, οι άνθρωποι σήμερα πιστεύουν σε άλλη τριάδα. Σατανική τριάδα, δεν πιστεύουν σε αυτήν του Χριστιανισμού.
Ποια σατανική τριάδα;
Ο πρώτος Θεός είναι τα λεφτά, είναι τα τριάκοντα αργύρια του Ιούδα.
Ο δεύτερος Θεός είναι το σεξ.
Και τρίτος είναι η μανία διά παντός τρόπου να καταλάβουν την εξουσία.
11. ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Στη Γερμανία ήταν ένα ωραίο δέντρο στην πλατεία μιας πόλεως. Και με τα ωραία του κλαδιά εσκίαζε τα παιδιά που έπαιζαν και εκείνους που αναπαύονταν. Ο δήμαρχος της πόλεως απεφάσισε να το ξεριζώσει. Το ξερίζωσε; Όχι. Μαζευτήκανε όλοι. «Το δέντρο που αναπαύτηκαν γενεές, τα παιδιά μας, όχι». Και το δέντρο παραμένει στη θέση του. Δεν με καταλαβαίνετε; Δέντρο αιώνιο και αθάνατον είναι η εκκλησία μας. Και οι Γερμανοί αγωνίστηκαν για να σώσουν ένα δέντρο, εμείς θα αγωνιστουμε χίλιες φορές για να σώσουμε τις εκκλησίες μας.
12. ΠΕΡΙ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ
Κοιτάξτε την υποκρισία του αιώνος. Η εφημερίδα της κυβερνήσεως έχει σταυρό. Ω, τι υποκρισία! Εκτιμώ την εντιμότητα, την ειλικρίνεια, την αρετή, εκτιμώ την αλήθεια. Αν ήταν τίμιοι άνθρωποι αυτοί, δεν έπρεπε να βάλουν τον τίμιο σταυρό. Ο τίμιος σταυρός άρμοζε στα συντάγματα του Κολοκοτρώνη, του Κανάρη και των ηρώων που επίστευαν στον σταυρό. Ο τίμιος σταυρός δεν ανήκει στη σημερινή Βουλή και στους βουλευτές, που πολλοί από αυτούς είναι μασόνοι. Να σβήσουν το σταυρό. Και να βάλουν το σήμα των μασόνων, το σφυροδρέπανο ή ό,τι άλλο θέλουν. Μόνο το σταυρό να μη βάλουν.
13. Ο ΗΡΩΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Να διαγραφεί η κυρία, η οποία πήγε στο εξωτερικό και είπε κλαψουριάρικα «αχ, στην Ελλάδα υπάρχει πολλή θρησκεία, αχ!», λέει, «πώς κάναμε αυτούς τους ανθρώπους». Και ανέβηκε πάνω στη Φλώρινα να ρίξει συνθήματα απιστίας και αθεΐας στον λαό μας. Αχ!, αγανακτεί η ψυχή μου. Πεντακόσιες γυναίκες το 1940 φορτώθηκαν στις ράχες τους τα πυρομαχικά, ιδού οι ηρωίδες, που αυτή η κυρία αποκαλεί σήμερα ζώα. Τα ζώα αυτά, κυρία μου, αμερικανικής προελεύσεως, τα ζώα αυτά θα μπουν στη μάχη και θα δώσουν τον αγώνα για να πάει μπροστά η δόξα της πατρίδας μας.
14. Η ΑΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΗ ΓΗ
Το κράτος δεν έχει χέρια να σκάψουν τη γη. Στρέμματα ακαλλιέργητα. Πρέπει να έρθουν νέοι εκ Κρήτης ή εξ άλλων μερών να εποικήσουν τα ωραία αυτά μέρη. Προ ετών ανέβηκα επάνω στα αλβανικά σύνορα. Να δω, να αγναντέψω την Ήπειρο. Την βασνισμένη Ήπειρο. Να δω την Ήπειρο με τα μάτια μου. Ένας λοχαγός, παλικάρι πραγματικό, με συνόδεψε. Προχωρήσαμε, φθάσαμε. Μέχρι όμως να ανεβώ, βασανίστηκα. Αγκάθια. Το ράσο μου γέμισε αγκάθια. Όταν έφτασα κοιτάζω. Ενώ η γη της Ελλάδος είναι ακαλλιέργητος, η γη της Αλβανίας είναι καλλιεργημένη ως παρκέ.
Αν είχαμε το δικαίωμα, θα λέγαμε στο ραδιόφωνο μαζί με τη φλογέρα του βοσκού. ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΓΕΩΡΓΟΣ, ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΓΕΩΡΓΟΣ. Αχ! Το πιο ευγενές επάγγελμα, το θείο επάγγελμα, το ευλογημένο επάγγελμα εγκατελείφθη από ημάς. Η ΕΟΚ έβγαλε στατιστική και είπε ότι η Ελλάδα έρχεται τελευταία από άποψη γεωργικών προϊόντων. Και 2.000.000 στρέμματα ακαλλιέργητης γης, που, αν την καλλιεργούσαμε όπως την καλλιεργούν οι Αλβανοί φοιτητές, η γη της Ελλάδος και τα βράχια θα τίναζαν ρόδα. Ρόδα.
15. Η ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ
Βλέπετε τον θσυμάσιον αυτόν ναόν. Ποιος τον έκτισεν; Τα φτωχαδάκια, ο πτωχός λαός. Τους ναούς στην Ελλάδα δεν τους έκτισε ο Ωνάσης και ο Νιάρχος, οι εφολπλισταί. Όχι. Τους ναούς τους έκτισε ο πτωχός ελληνικός λαός.
16. Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΕΒΑΣΜΟΥ
Τώρα ζωγραφίζουν εικόνες και βλαστημάνε τον Χριστό. Εμπόριο, μπίζνες, μπίζνες. Και τώρα κάνω μια παρέκβαση. Στην Ακρνανία, πάω σε έναν ναό και ξαφνικά καούω μια βλαστήμια, Κοιτάζψ δεξιά, αριστερά, δεν βλέπω κανέναν. Περίεργο πράγμα, λέω. Σατανάς ενεφανίστη; Οπότε υψώνω το βλέμμα προς τα επάνω. Ήτανε ένας ζωγράφος και εζωγράφιζε τον Εσταυρωμένο. «Κατέβα κάτω, άθλιε, πανάθλιε». Αυτοί είναι σήμερα οι ζωγράφοι.
17. ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΤΣΙΓΑΡΟΥ
Θα αναφέρω μερικά παραδείγματα για να δείτε ότι η ψυχολογία του Νιτσεβώ [για την λέξη αυτή βλ. κατωτέρω, υπό τον αριθμό 20] βόσκει και βασιλεύει εις την ταλαίπωρον πατρίδα μας. Ένας, λόγου χάρη, απέκτησε την κακή συνήθεια να καπνίζει, τα δάκτυλά του είναι κίτρινα, το μουστάκι του κίτρινο. Εάν εσύ τώρα σαν ιεροκήρυκας του είπεις ότι το κάπνισμα είναι αμάρτημα, αμέσως θα πει, παπά δεν είναι τίποτα αυτό. Έτσι αυτός «καίει» 5.000-6.000 δραχμές, τα κάνει καπνό. Το ότι το παιδί του δεν έχει μολύβια να γράψει δεν τον ενδιαφέρει. Ούτε την υγεία του υπολογίζει. Τώρα, εάν το κάπνισμα τον κάνει σκλάβο, πάλι δεν του στοιχίζει.
18. ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΩΝ
Χιλιάδες συνωστίζονται εις τα θέατρα και κινηματογράφους για να απολαύσουν τα αισχρά θεάματα. Και άλλοι τρέχουν διά να ακούσουν συναυλίας και άλλοι σπεύδουν με τα λάβαρά τους σε πλατείες και συγκεντρώσεις διά να υποδεχθούν τον αρχηγό του κόμματός τους. Εδώ η συγκέντρωσις διαφέρει, δεν έχει κοσμικό χαρακτήρα, έχει θεϊκό χαρακτήρα.
19. ΕΠΙΒΛΑΒΕΙΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΙΣ
Βλέπεις κάποιον νέο ή νέα που είναι έτοιμη και χαρούμενη να βγει έξω και γελάει, σαν άγγελος. «Πού θα πας, παιδί μου, στην εκκλησία; Κάνε φτερά σε κήρυγμα, σε νοσοκομεία, κάνε φτερά και πήγαινε στα νεκροταφεία να δεις τη ματαιότητα της ανθρώπινης ζωής». Αλλά αν σου πει ότι πάει στο χορό. «Στον χορό πηγαίνεις; Μα παιδί μου αυτός ο χορός δεν είναι χορός ελληνικός που χορεύανε επάνω στα βουνά και στα λαγκάδια οι αρματολοί και κλέφτες, δεν είναι χριστιανικός, δεν είναι ευλογημένος, αλλά των νέγρων, των αγρίων της Αφρικής. Είναι χορός εκφυλισμένος». Και η απάντηση είναι: «Μπα, τι είναι αυτά που λες, είσαι ένας καθυστερημένος ιεροκήρυκας. Όλα αυτά δεν είναι τίποτα, αυ΄το δεν πειράζει, δεν πειράζει ΝΙΤΣΕΒΩ» [για την λέξη αυτή βλ. κατωτέρω, υπό τον αριθμό 20] (Θα έρθει όμως ώρα που θα πληρώσει ακριβά και θα μετανιώσει πικρά που πήγε σ’ αυτά τα κέντρα της διαφθοράς).
Τους βλέπεις, όχι ένα και δύο, είναι έτοιμοι να πάνε στον Εσπερινό; Όχι στον Εσπερινό.
Τώρα κάθε βράδυ έχει Εσπερινό ο Διάολος, και οι εκκλησίες του Διαβόλου του σημερινού μέσα στις οποίες μαντρίζει χιλιάδες ανθρώπων, ποιες είναι; Είναι τα κινηματοθέατρα. Μάλιστα. Λένε για κάποια μάγισσα της αρχαίας εποχής. Στα κρυστάλλινα παλάτια της τους τραβούσε –είχε απ’ έξω ζωγραφιές ωραίες, το παλάτι αυτής της μάγισσας, λέγει ο Όμηρος– και εκεί μαζεύονταν, είχε λουλούδια, είχε πουλιά που κελαηδούσαν, είχε και διάφορα ζώα, ζαρκάδια που τρέχανε. Μόλις έμπαιναν μέσα, με ένα μαγικό ράβδο τους κτυπούσε πάνω στο κεφάλι, από εκείνη την ώρα από άνθρωποι γίνονταν ζώα. Κτήνη τετράποδα. Αυτό ακριβώς γίνεται όταν μπαίνει σήμερα ο άνθρωπος μέσα στους κινηματογράφους.
20. ΝΙΤΣΕΒΩ: ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ
Στην παραπάνω συνέντευξη, ο Αυγουστίνος Καντιώτης χρησιμοποίησε δύο φορές την ρωσική λέξη «ΝΙΤΣΕΒΩ» (Ничего), χωρίς οι δημοσιογράφοι να τον ρωτήσουν τι σημαίνει, ώστε να διαβάσουν οι αναγνώστες την αυθεντική απάντησή του.
Ας αναπληρώσουμε το κενό αυτό παραθέτοντας την εξήγηση που είχε γράψει ο μακαριστός Μητροπολίτης για την σημασία (και την ιστορία) της λέξης αυτής σε ένα από τα παλαιά φύλλα της ΣΠΙΘΑΣ, του εντύπου που εξέδιδε:
«Ολίγαν δεκαετίας προ της εκρήξεως της Ρωσικής Επαναστάσεως των αθέων κομμουνιστών, ευσεβής κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας, συλλαμβάνων με την κεραίαν της ψυχής του τα πρώτα θλιβερά μηνύματα της επερχομένης κομμουνιστικής θυέλλης, έγραψε προφητικόν βιβλίον. Εις το βιβλίον εκείνο διεξετραγώδει την οικτράν εκκλησιαστικήν κατάστασιν των ημερών του, την αδιαφορίαν των μικρών και των μεγάλων κληρικών, των καθηγητών των Θεολογικών Σχολών και Ακαδημιών, οι οποίοι εις τας διαμαρτυρίας των πιστών τέκνων της Ρωσικής Εκκλησίας κατά των ηθικών και δογματικών παρεκτροπών απήντων με απέραντον γαλήνην, με απάθειαν και με μακαριότητα Νιτσεβώ! Ο εστί μεθερμηνευόμενον: Δεν είνε τίποτε. Δεν πειράζει...
Αυτό το νιτσεβώ των αρμοδίων της Ρωσίας επλήρωσε και πληρώνει ακριβά ο Ρωσικός λαός και ολόκληρος η ανθρωπότης.
Δυστυχώς αυτό το νιτσεβώ επικρατεί και εις την Εκκλησίαν της Ελλάδος. Οι ολίγοι πιστοί, οι οποίοι απέμειναν εις την υλιστικήν και σκληράν εποχήν μας, βλέπουν τας συνεχείς ηθικάς και δογματικάς παρεκτροπάς, ανησυχούν, πλησιάζουν τους αρμοδίους, θεολόγους, ιερείς και αρχιερείς, εκφράζουν τας ανησυχίας των, διαμαρτύρονται και ζητούν λήψιν μέτρων. Οι δε αρμόδιοι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, απαντούν: Δεν είναι τίποτε τούτο, δεν είνε τίποτε εκείνο. Δεν περιάζει το ένα, δεν πειράζει το άλλο.... Νιτσεβώ!
Και η αδιαφορία αύτη, ως λοιμώδης νόσος μεταδιδομένη εκ των άνω προς τα κάτω, εκ του κλήρου προς τον λαόν, είνε καθ‘ ημάς ο μεγαλύτερος κίνδυνος της Ορθοδόξου Εκκλησίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου