Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2022

Αρχιμ. Αλέξανδρος Κανταράκιας μιλά στον «Ε.Κ.» για τον εκδιωγμό του.

 

Posted on October 1, 2022

Του Θεοδώρου Καλμούκου

Ο Αρχιμανδρίτης Αλέξανδρος Κανταράκιας τον οποίον εκδιώκει από την Αμερική ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, όπως αποκάλυψε ο «Εθνικός Κήρυκας», μίλησε αποκαλυπτικά για τα διαμειφθέντα και για τη στήριξη που έλαβε πανταχόθεν ανά τον κόσμο.

Μας είπε τα εξής:

«Εθνικός Κήρυκας»: π. Αλέξανδρε, τι ακριβώς συνέβη και έφτασαν τα πράγματα να τεθείτε σε αργία αρχικά και στη συνέχεια να αποπεμφθείτε από την Αμερική; Ο πρωτοσύγκελος της Αρχιεπισκοπής Νεκτάριος Παπαζαφειρόπουλος στην επιστολή του της 22ας Σεπτεμβρίου αιτιάζει ότι ομιλείτε «ασεβώς» και κατά τρόπο «χυδαίο» εναντίον του Αρχιεπισκόπου Ελπιδοφόρου. Μπορείτε να μας πείτε τι λέγατε για τον Αρχιεπίσκοπο και πού τα λέγατε;

Αρχ. Αλέξανδρος: Χαίρετε! Αυτό τον Κυριακό χαιρετισμό απευθύνω σε σας και τους αναγνώστες του «Εθνικού Κήρυκα». Απαντώντας στο ερώτημά σας λέω ότι από το email που έλαβα εικάζω ότι αναφέρονται σε κάποιο κήρυγμά μου. Βάσει αυτής της εικασίας θυμάμαι μια ομιλία που είχα κάνει στο ναό μια Κυριακή, στα μέσα του καλοκαιριού, αναφερόμενος στα παρακάτω θέματα που είχαν δει έως τότε το φως της δημοσιότητας:

α. «Δεν υπάρχουν αιρετικοί. Υπάρχουν μόνο φανατικοί». Στην ομιλία μου διερωτήθηκα:·Αν δεν υπάρχουν αιρετικοί, τότε γιατί έγιναν οι Οικουμενικές Σύνοδοι;

β. «Οταν έρχεται στο ναό Ορθόδοξος/ή νυμφευμένος ή παντρεμένη με προτεστάντη ή ρωμαιοκαθολικό να δίνουμε και στον/ην ετερόδοξο/η σύζυγο -αν το επιθυμεί- Θεία Κοινωνία». Διερωτήθηκα από πότε ισχύει αυτό;

Υπάρχει απόφαση Συνόδου; Θα χωριστούμε σε «καλούς» και σε «κακούς» παπάδες;

γ. Διερωτήθηκα, για το αν είναι δυνατόν να γίνεται σύγκριση του προσώπου της Παναγίας με τις κοπέλες που κάνουν ή πρόκειται να κάνουν έκτρωση. Σε αυτά τα σπουδαία θέματα ζωής και θανάτου, η Εκκλησία πρέπει να είναι σαφής και ξεκάθαρη. Δεν πρέπει να μπερδεύουμε τις κοπέλες.

δ. Μέχρι πριν από λίγο καιρό είχαμε εντολή να μην γίνονται ανάδοχοι (νονός/νονά) άντρες ή γυναίκες ομοφυλόφιλοι, οι οποίοι έχουν συνάψει «γάμο» στο City Hall (δημαρχείο).

Τι ισχύει πλέον;

Αλλος κάνει μνημόσυνα σε σκύλο, άλλος πάει για ψάρεμα με τους ενορίτες του Κυριακή πρωί, γιατί η εκκλησία δεν έχει κόσμο, και παίρνει από το αρτοφόριο της Αγίας Τραπέζης τη Θεία Κοινωνία (που έχουμε για τους ετοιμοθάνατους και τους κατάκοιτους) και με αυτή κοινωνάει αυτούς που είναι μέσα στη βάρκα για να συνδυάσει ψάρεμα και εκκλησιασμό.

Αλλος παπάς ανήμερα των Χριστουγέννων, πέρασε γύρω – γύρω από το φελόνι του, κινέζικα χριστουγεννιάτικα πολύχρωμα φωτάκια (που βάζουμε στο δέντρο των Χριστουγέννων) και την ώρα που ψάλλονταν στο ναό το απολυτίκιο «η Γέννησίς Σου Χριστέ …» ο νεωκόρος έβαζε στην πρίζα και άναβε τα φωτάκια για να αναβοσβήνει το φελόνι του παπά σαν να είναι ο παπάς δέντρο … Αλλος παπάς παρουσίαζε ένα κομμάτι σπασμένου κεραμικού πιάτου και έλεγε στο κόσμο ότι το πιάτο αυτό, είναι τμήμα της πιατέλας που ο Χριστός έφαγε τη Μεγάλη Πέμπτη στο Μυστικό Δείπνο μαζί με τους 12 αποστόλους πριν συλληφθεί κ.ά.

«Ε.Κ.»: Σας κάλεσε ο πρωτοσύγκελος Παπαζαφειρόπουλος ή οι υπεύθυνοι της Μητρόπολης Νέας Ιερσέης Επίσκοπος Μηδείας Απόστολος και ο πρωτοσύγκελος Χριστοφόρος Οικονομίδης να σας ρωτήσουν, να σας μιλήσουν;

Αρχ. Αλέξανδρος: Κανείς από τη διοίκηση δεν έχει έρθει σε επικοινωνία μαζί μου, ούτε κανείς με συνάντησε, ούτε κανείς με ρώτησε κάτι. Απλώς έλαβα τα δύο email που μου ανακοινώνουν τις αποφάσεις του Αρχιεπισκόπου.

«Ε.Κ.»: Είστε διατεθειμένος να ζητήσετε συγγνώμη από τον Αρχιεπίσκοπο με την προοπτική να μην σας διώξει από την Αμερική και να πάτε σε κάποια άλλη Μητρόπολη εδώ να υπηρετήσετε;

Αρχ. Αλέξανδρος: Βεβαίως, και εφόσον υπάρχει ανάγκη εφημερίου για κάποια κοινότητα και μου προταθεί να πάω θα πω. Ναι, να είναι ευλογημένο. Αλλά δεν νομίζω πως θα μου δοθεί αυτή η δυνατότητα εκ των πραγμάτων. Το email που έλαβα είναι τιμωρητικό και δεν μου δίνει τη δυνατότητα ούτε να ζητήσω να λάβω την ευχή του Αρχιεπισκόπου πριν την κατ’ εντολήν του αναχώρησή μου.

«Ε.Κ.»: Τι προτίθεσθε να κάνετε; Σκέπτεσθε να φύγετε;

Αρχ. Αλέξανδρος: Κοιτάξτε, σκέφτομαι να πάω στο νησί μου, τη Σκιάθο, για κάποιο διάστημα. Να περπατήσω στα παπαδιαμαντικά σοκάκια. Να ασχοληθώ με τα οπωροφόρα δέντρα μας. Θέλω να ολοκληρώσω τη συγγραφή δύο βιβλίων που έχω καθυστερήσει και αφορούν το ένα τη Μεγάλη Εβδομάδα και το άλλο Λειτουργικά θέματα προς βοήθεια των ιερέων. Επιθυμία μου είναι να επισκεφθώ και το Αγιον Ορος.

Πάνω απ’ όλα όμως, θέλω να δω τα μάτια της μάνας μου. Αυτά που τα στερήθηκα 21 χρόνια που βρισκόμουν σε διακονία στην Αυστραλία και την Αμερική. Γιατί, οι δικές μου δέκα εντολές είναι τα μάτια της μάνας μου, αυτά που και μόνο με ένα της βλέμμα, με κάνουν να καταλαβαίνω κάθε παραπάτημα της ζωής μου. Μετά έχει ο Θεός. Με ησυχία θα σκεφθώ τι θα κάνω.

«Ε.Κ.»: Τι λένε οι ενορίτες σας; Ποια η αντίδρασή τους; Τι κλίμα επικρατεί στην κοινότητά σας γενικώς;

Αρχ. Αλέξανδρος: Έχω συγκινηθεί με τις αντιδράσεις τους. Εκφράζουν τη συμπάθειά τους. Ακόμη και άνθρωποι που δεν ήταν τόσο κοντά μου, μου εξέφρασαν τη λύπη τους. Αρκετοί με αγκαλιάζουν και κλαίνε, κρατώ αυτά τα δάκρυά τους ως δευτέρα παρακαταθήκη τα οποία και θα παρουσιάσω εν ημέρα κρίσεως ενώπιον του Παλαιού των ημερών του Τρισαγίου Θεού. Προσπαθώ να τους κατευνάσω και να τους αποτρέψω από κάθε αντίδραση, γιατί αυτά τα θεωρώ εκκλησιαστικώς απαράδεκτα. Εχω δεχτεί πάνω από 130 γραπτά μηνύματα συμπαράστασης, περίπου 50 φωνητικά μηνύματα, και σχεδόν 800 τηλεφωνικές κλήσεις.

«Ε.Κ.»: Επικοινώνησαν ιερείς μαζί σας από εδώ, από Ελλάδα, από άλλα μέρη;

Αρχ. Αλέξανδρος: Με κάλεσαν από Ελλάδα, Βραζιλία, Αυστραλία, Καναδά και από εδώ. Έως σήμερα 36 ιερείς και 11 αρχιερείς. Προσωπικά έστειλα στους 12 ιερείς της περιφέρειάς μας ένα σύντομο αποχαιρετιστήριο μήνυμα, για να τους πω ένα ευχαριστώ για τη συνεργασία και να τους ευχηθώ καλή συνέχεια στο έργο τους. Από τους 12 οι 4 μου απάντησαν, λέγοντάς μου «εις το επανιδείν».

«Ε.Κ.»: Επικοινώνησαν ομογενείς από Οργανώσεις μαζί σας;

Αρχ. Αλέξανδρος: Ναι, με κάλεσαν εκφράζοντας τη συμπαράσταση και την λύπη τους. Μου μιλούν για απομάκρυνση των ανθρώπων από την Εκκλησία. Λένε πως φεύγουν οι παλιοί και δεν αντικαθίστανται από νέους. Σε λίγο θα υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης αρκετών εκκλησιών και κοινοτήτων. Πολλές εκκλησίες τα βγάζουν πλέον δύσκολα πέρα.

«Ε.Κ.»: Θα μας λέγατε τι σας είπαν για τον Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο;

Αρχ. Αλέξανδρος: Τον σέβομαι ως Ιεράρχη.

«Ε.Κ.»: Ποία ήταν η ανάμειξη του πρωτοσύγκελου της Νέας Ιερσέης Χριστόφορου Οικονομίδη στον εκδιωγμό σας; Σας είχε απειλήσει στο παρελθόν ότι θα σας διώξει από την Αμερική; Κι ακόμα, τον γνωρίζατε αυτόν από την Ελλάδα όταν υπηρετούσε στη Μητρόπολη Νικαίας;

Αρχ. Αλέξανδρος: Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω την ανάμειξή του στο θέμα μου. Αυτό μόνο ο Θεός και οι της Αρχιεπισκοπής το γνωρίζουν. Το ίδιο χέρι που μετέδωσε την χάρη του Αγίου Πνεύματος σε μένα, μετέδωσε και σ’ αυτόν, και αυτό το γεγονός το σέβομαι.

«Ε.Κ.»: Νομίζετε ότι πληρώνετε την στήριξη που παρείχατε στον Μητροπολίτη Ευάγγελο στο θέμα της αποπομπής του;

Αρχ. Αλέξανδρος: Πριν απαντήσω σ’ αυτό το ερώτημα, επιτρέψτε μου να ρωτήσω: Αυτός δεν δούλεψε και δεν οργάνωσε μια ολόκληρη Μητρόπολη τόσα χρόνια; Αυτός δεν πουλούσε λουκουμάδες και σουβλάκια και παρακαλούσε όλους εμάς τους ιερείς να τον βοηθήσουμε να φτιάξει τη Μητρόπολη για τον εκάστοτε Μητροπολίτη; Αυτός δεν ήταν που όταν τελείωσε το έργο καμάρωνε από χαρά, ωσάν παιδί που του δώρισαν τα πάντα;

Αυτός δεν μιλούσε συνεχώς, όπου πατούσε κι όπου βρισκόταν, για τα δίκαια και την αξία του προνομίου να ανήκουμε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο; Ακόμη και τώρα, λόγος κακός δεν έχει βγει από το στόμα του. Στο ερώτημα αν εγώ «πληρώνω» την επιλογή μου να στηρίξω τον Σεβασμιώτατο Σάρδεων, θα απαντήσω: Δεν γνωρίζω. Αλλά αν συμβαίνει αυτό, είναι δυνατόν να εγκαταλείψω έναν άνθρωπο που μου άλλαξε τη ζωή; Που με δέχτηκε μετά την διακονία μου στην Αυστραλία και μου έκανε την τιμή να είμαι κληρικός της Μητροπόλεώς του; Τώρα έχει ανάγκη.

Τώρα πρέπει να τον στηρίξω και να του συμπαρασταθώ. Αυτή τη στιγμή, δεν δίνει εξετάσεις υπομονής μόνο ο Σεβασμιώτατος Ευάγγελος, δίνουμε κι εμείς οι ευεργετηθέντες εξετάσεις ευγνωμοσύνης. Θα τον αγαπώ και θα τον σέβομαι ισοβίως, με όποιο κόστος. Θα τον μνημονεύω και θα τον τιμώ όπως τον χειροτονήσαντά με, και τους εκ των κεκοιμημένων ευεργέτες μου Αυστραλίας Στυλιανό, Ιεραπύτνης Ευγένιο, Πριγκηπονήσων Ιάκωβο, π. Γεράσιμο Ζούρα και τον άγιο Ιάκωβο Τσαλίκη που με κέλευσε και υπήρξε ο πρώτος μου πνευματικός πατέρας.

Περί π. Αλεξάνδρου

Ο π. Αλέξανδρος Κανταράκιας γεννήθηκε στη Σκιάθο το 1972. Πήρε το όνομα Αλέξανδρος προς τιμήν του μεγάλου τέκνου της νήσου, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Διάκονος και πρεσβύτερος χειροτονήθηκε από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Διδυμοτείχου κ. Δαμασκηνό.

Μετά τις σπουδές του διακόνησε αρχικά ως διάκονος στον Αγ. Ελευθέριο Αρεως της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ως ιερέας στον Αγ. Νεκτάριο Αδελαϊδας της Ι. Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας, στον Αγ. Νικόλαο Ατλάντικ Σίτυ της Ι. Μητροπόλεως Ν. Ιερσέης και Ευαγγελισμό της Θεοτόκου Φιλαδέλφειας της αυτής Μητροπόλεως της Ι. Αρχιεπισκοπής Αμερικής.

Πηγή Ρομφαία

Δεν υπάρχουν σχόλια: