Posted on 10 Οκτωβρίου, 2025

π. Στέφανος Στεφόπουλος
Οι αγιοπνευματοφώτιστες νουθεσίες και διδασκαλίες των Πατέρων της Εκκλησίας έχουν καιρική ισχύ;
Κι αν ναι, αυτό δεν αποτελεί κορυφαία ύβρη κατά αυτού του ιδίου του Αγ. Πνεύματος;
α) Είναι δυνατόν να τηρεί κάποιος τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας αλλά να απορρίπτει την διαχρονικότητα και θεοπνευστία των διδασκαλιών των Πατέρων της Εκκλησίας;
β) Οι ίδιοι Πατέρες και Διδάσκαλοι δεν συνέταξαν, με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος τους Ιερούς Κανόνες;
γ) Πως, λοιπόν, διαστέλλουν μερικοί μεταξύ Ι. Κανόνων και Πατερικής Διδασκαλίας;
Τι ακριβώς εννοείτε μερικοί επικαλούμενοι το ιδεολογικό πλαίσιο της “μεταπατερικής θεολογίας” ;
Τι θα πει “μεταπατερική”;
Μετά τους Πατέρες; Πως ακριβώς; Χρονικά;
Μα τότε θα παραδεχόσασταν ότι το Άγιο Πνεύμα σταμάτησε να αναδεικνύει αγίους ως φορείς της Αποκαλύψεως και της Παραδόσεως της Εκκλησίας αντικαθιστώντας τους από την ακαδημαϊκή θεολογία.
Ή μήπως εννοείτε το “ξεπέρασμα” του ύφους των Πατέρων, οπότε να μιλήσουμε για κάποιου είδους θεολογικό σκοτασμό του νοός;
Μπρος γκρεμός και πίσω χάος!
Κάποιοι αφιερώνουν τεράστιες ποσότητες μελανιού, και όχι μόνο, γιά να τιμήσουν τα 1700 χρόνια από τη σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου.
Ταυτόχρονα προβάλλουν το αίτημα του οικουμενισμού (να αντιδιαστέλλεται από την οικουμενικότητα της Εκκλησίας παρακαλώ) για “ορατή ενότητα” μεταξύ των χριστιανικών “Εκκλησιών”.
Τι σχέση έχει η Α’ Οικουμενική Σύνοδος με τον διάλογο μεταξύ Ορθοδόξου Εκκλησίας και λοιπών χριστιανικών ομολογιών και κοινοτήτων;
Έτσι θα γιορτάσουμε και θα τιμήσουμε τους θεόπτες και εμπειρικούς θεολόγους της Εκκλησίας μας;
Πριν κάποια χρόνια, στο Θεολογικό Συμπόσιο στο Ρέγκενσμπουργκ της Γερμανίας, επιφανής ορθόδοξος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών είχε ισχυριστεί πως οι ενδοτριαδικές σχέσεις είναι θεολογούμενο και όχι δογματικό θέμα!!!
Να ρωτήσω.
Τότε, αν κ. καθηγητά μου ισχύει αυτό, το φιλιόκβε δεν αποτελεί δογματική διαφορά, συνεπώς δεν συνιστά ανασταλτικό παράγοντα για την πορεία ενότητας με τους Παπικούς.
Σωστά; Μπορείτε, παρακαλώ, να έλθετε εις εαυτόν; Αυτή είναι η απορία μου. Πότε θα συνέλθετε επιτέλους.
Ή μήπως να ξεχάσουμε τα λίγα σωστά που μάθαμε στα Πανεπιστήμιά μας;
(Δημοσιευμένο στο περ. “Εκκλησία”)
Λένε πολλοί πως στους θεολογικούς διαχριστιανικούς διαλόγους δεν υποχωρούμε στις δογματικές αλήθειες της Εκκλησίας μας.
Πως είναι δυνατόν να τους εμπιστευθούμε όταν αυτοί οι ίδιοι αποκαλούν τις χριστιανικές ομολογίες, που συνιστούν αιρέσεις, ως “Εκκλησίες με την ιστορική τους σημασία”;
Γιατι, μήπως υπάρχουν στην εκκλησιαστική ιστορία ως “Εκκλησίες”, ενώ στην ουσία τους είναι αιρέσεις;
Αυτό διδάσκει το Εκκλησιολογικό δόγμα;
Ξέρετε, τέλος, ότι ο νυν Πάπας αποκάλεσε την Ορθόδοξη Εκκλησία ως “Κοινότητα μαθητών του Χριστού”;
Εμείς φταίμε που δεν σας πιστεύουμε ή εσείς που διαρκώς υποχωρείτε;
“Όσοι θυσιάζουν στοιχειώδεις ελευθερίες για λίγη ασφάλεια, δεν αξίζουν ούτε ελευθερία ούτε ασφάλεια”!
[Βενιαμίν Φραγκλίνος, Αμερικανός πολιτικός & συγγραφέας (1706-1790)]
Ανέσυρα τη σοφή αυτή ρήση του Φραγκλίνου επί τη ευκαιρία του δυσωνύμου γνωστού μας” Προσωπικού Αριθμού”.
Νομίζω πως μας ταιριάζει…”γάντι”!
Μας καλούν να θυσιάσουμε βασικότατες ελευθερίες μας ως προσώπων γιά λίγη ασφάλεια παραπάνω (που λέει ο λόγος) η οποία θα διακυβευθεί σύντομα, ελέω χάκερς, γιά να οδηγηθούμε στην επόμενη και, μάλλον, τελική φάση του σφραγίσματος.
Ποιά ασφάλεια, λοιπόν, και ποιά διευκόλυνση των πολιτών στις συναλλαγές τους;
Θεωρούν πως ο Προσωπικός Αριθμός θα υπερπηδήσει παθογένειες, λάθη και ανεπάρκειες του κρατικού μηχανισμού;
Δηλαδή, γιά παράδειγμα, όποιος καταθέτει τα δικαιολογητικά του γιά σύνταξη, θα την παίρνει σε 1 μήνα αντί γιά χρόνια που διαρκεί τώρα κι ας έχουν ήδη σχεδόν ψηφιοποιηθεί οι κρατικές υπηρεσίες;
Και ποιός θα φταίει μετά; Μα οι “συνομοσιολόγοι”.
Όπως ακριβώς συνέβη με την καταπάτηση κάθε έννοιας δικαιώματος και ελευθεριας για λίγη, ψεύτικη και παραπλανητική “ασφάλεια” με τα πειραματικά σας εμβόλια.
Το δις εξαμαρτείν όμως, ουκ ανδρός σοφού.
Οπότε μήπως να προετοιμάζονται οι κρατικοί υπηρεσιακοί συνομοσιολόγοι για νέες ήττες;
Ελευθερία ή πλασματική Ασφάλεια. Τι δικαιούμαστε και τι αξίζουμε τελικά;
Ο Νετανιάχου μας έλεγε πρόσφατα ότι είναι χονδροειδές ψέμα ότι υπάρχει πείνα στη Γάζα.
Κι απ’ την άλλη, μήνες τώρα, αποκλείει τις διεθνείς αποστολές ανθρωπιστικής βοήθειας και συχνά εκτελεί αμάχους που συνωστίζονται γιά να παραλάβουν δέματα με τα χρειαζούμενα γιά την επιβίωσή τους. Κι αυτό έχει επιβεβαιωθεί από διεθνή μέσα ενημέρωσης και διεθνείς οργανισμούς όπως ο ΟΗΕ.
Ο “φιλειρηνιστής” στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού – παραδοσιακά θερμός υποστηρικτής των Ισραηλινών- και ο “εκκαθαριστής” γιά λογαριασμό του πάλαι ποτέ “εκλεκτού λαού του Θεού” που επέλεξαν κάποτε “το αίμα αυτού εφ ημάς και επί τα τέκνα ημών”, δεν καταλαβαίνουν ή κάνουν ότι δεν κατανοούν τις βαρύτατες συνέπειες των πράξεών τους;
Οι θηριωδίες τους “ισοφάρισαν” ακόμα και τους ανάλγητους Γερμανούς αξιωματικούς που διέπρατταν εγκλήματα πολέμου διατάζοντας την εκτέλεση αμάχων και την καταστροφή ολόκληρων χωριών, των γνωστών σήμερα ως μαρτυρικών χωριών. Τότε εκτελούσαν κάποιες εκατοντάδες ίσως έναντι 2, 3, 4 Γερμανών. Τόσο κοστολογούσαν τη ζωή τους.
Το Ισραήλ, σήμερα που γράφουμε αυτά εδώ ξεπέρασε τους 63.000 φόνους έναντι 1.260 περίπου Ισραηλινών θυμάτων. Αυτή είναι η σωστή για σας αναλογία;
Ξεχάσατε το μέτρο που κρίνει ο Θεός και ζυγίζει την δικαιοσύνη Του;
Δεν περιμένουμε σαφώς να μας ακούσετε. Μόνο αναρωτιόμαστε αν σας αγγίζουν καθόλου τα ιερά προσκυνήματα στα οποία αποτυπώθηκαν τα ίχνη του αρχηγού της Εκκλησίας μας ή αν ακόμη τα βλέπετε ως απλούς…παράδες!
Βάλλεται, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια η Ορθοδοξία πανταχόθεν. Ακόμη και από τις δικές μας ακούσιες ή εκούσιες ενέργειες.
Παρακολουθούμε με πολύ προβληματισμό τα γεγονότα που διαδραματίζονται στην Ι. Μονή του Σινά και φέρνουμε στο νου μας όλες τις προηγούμενες εκκλησιαστικές κρίσεις στην Αθήνα, την Κωνσταντινούπολη, την Ουκρανία, την Αλεξάνδρεια, την Αντιόχεια, τα Ιεροσόλυμα, την Κρήτη, την Κύπρο, τη Ν. Υόρκη.
Σε όλες δε σχεδόν υπήρξε αδόκητη εμπλοκή των τοπικών αρχών που, ως συνήθως, καραδοκούν σαν τις ύαινες για να αρπάξουν τα “θύματα” των “αρπακτικών”.
Και δημιουργείται μιά απορία στο δικό μας το μυαλό.
Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, η Παναγία μας, οι Άγιοί μας, που είναι;
Γιατί δεν τους αναθέτουμε τα ερωτήματα και τις διχόνοιες και διαφωνίες μας γιά να μας δώσουν αυτοί τις απαντήσεις;
Γιατί πρέπει να εκτιθέμεθα σε πιστό λαό απ τη μιά σκανδαλίζοντάς τους και σε αθέους, αντικείμενους και εχθρικούς προς την Εκκλησία μας αξιωματούχους δίδοντάς τους την ευκαιρία να επιβουλεύονται, να καταστρατηγούν, να παραβιάζουν αιώνια “σύνορα” και “κόκκινες γραμμές” της Εκκλησίας μας;
Κάποιος πνευματικός γέροντας στα όρη της Ναυπακτίας μου είχε πει κάποτε γιά κάποιο σχετικό συμβάν.
“Πάτερ μου, ας κάνουν τριήμερη ξηροφαγία, πολύ προσευχή, ολονυκτία και ας βάλουν τους κλήρους με τις διαφορετικές τοποθετήσεις στο Ιερό Ευαγγέλιο και μετά το πέρας της Αγρυπνίας ας τραβήξουν τον ένα. Γιατί δεν αναθέτουμε με πίστη και εμπιστοσύνη το δικό μας ατελές και εμπαθές θέλημα στην κρίση και δικαιοσύνη του Θεού;”.
Με την απορία θα μείνουμε, μάλλον!
Διάβασα σε μεγάλης επισκεψιμότητας ειδησεογραφική ιστοσελίδα άρθρο σχετικό με τον κόβιντ.
Δεν είχα, σας διαβεβαιώ, καμμία όρεξη να ασχοληθώ με θέμα που έχει τεχνηέντως περάσει στα “αζήτητα”, αλλά βλέπω ότι κάποιοι συνεχίζουν να προκαλούν.
Έτσι, μελετώντας προσεκτικά το άρθρο αυτό, διαπίστωσα πως μιλάει γιά τους κινδύνους, και μάλιστα σε βάθος χρόνου, και τις συνέπειες σε όσους ασθένησαν με κορονοϊό!
Και ευθέως μου δημιουργήθηκε μιά μικρή απορία.
Γιατί, αγαπητοί κύριοι, (δεν γνωρίζω αν ανήκετε σ αυτούς που έλαβαν ικανά “αργύρια” – αφού λεφτά υπάρχουν φαίνεται – γιά να γράψουν υπέρ των εμβολίων και κατά των δήθεν και καλά “ψεκασμένων” – αψέκαστων), γιατί δεν δημοσιεύετε και καμμία έρευνα που να αποδεικνύει τις μακροχρόνιες και θανατηφόρες επιπτώσεις των πειραματικών εμβολίων, απ τις πολλές που υπάρχουν;
Δε βλέπετε τι συμβαίνει γύρω μας;
Δεν κατανοείτε τίποτα;
Απλώς απορώ!
entaksis (ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΙΣΤΙΑΙΑΣ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου