4. όταν ο Χριστός φανερωθή, η ζωή ημών, τότε και υμείς συν αυτώ φανερωθήσεσθε εν δόξη. 5. Νεκρώσατε ουν τα μέλη υμών τα επι της γης, πορνείαν, ακαθαρσίαν, πάθος, επιθυμίαν
κακήν, και την πλεονεξίαν, ήτις εστίν ειδωλολατρία, 6. δι' α έρχεται η οργή του Θεού επι τους υιούς της απειθείας, 7. εν οις και υμείς περιεπατήσατε ποτέ, ότε εζήτε εν αυτοίς• 8. νυνί δε απόθεσθε και υμείς τα πάντα, οργήν, θυμόν, κακίαν, βλασφημίαν, αισχρολογίαν εκ του στόματος υμών• 9. μη ψεύδεσθε εις αλλήλους, απεκδυσάμενοι τον παλαιόν άνθρωπον συν ταις πράξεσιν αυτού 10. και ενδυσάμενοι τον νέον τον ανακαινούμενον εις επίγνωσιν κατ' εικόνα του κτίσαντος αυτόν,11. όπου ουκ ένι Έλλην και Ιουδαίος, περιτομή και ακροβυστία, βάρβαρος, Σκύθης, δούλος, ελεύθερος, αλλά τα πάντα και εν πάσι Χριστός.
κακήν, και την πλεονεξίαν, ήτις εστίν ειδωλολατρία, 6. δι' α έρχεται η οργή του Θεού επι τους υιούς της απειθείας, 7. εν οις και υμείς περιεπατήσατε ποτέ, ότε εζήτε εν αυτοίς• 8. νυνί δε απόθεσθε και υμείς τα πάντα, οργήν, θυμόν, κακίαν, βλασφημίαν, αισχρολογίαν εκ του στόματος υμών• 9. μη ψεύδεσθε εις αλλήλους, απεκδυσάμενοι τον παλαιόν άνθρωπον συν ταις πράξεσιν αυτού 10. και ενδυσάμενοι τον νέον τον ανακαινούμενον εις επίγνωσιν κατ' εικόνα του κτίσαντος αυτόν,11. όπου ουκ ένι Έλλην και Ιουδαίος, περιτομή και ακροβυστία, βάρβαρος, Σκύθης, δούλος, ελεύθερος, αλλά τα πάντα και εν πάσι Χριστός.
Νεοελληνική Απόδοσις
Όταν ο Χριστός, που είναι η ζωή μας, φανερωθεί, τότε και σεις θα φανερωθείτε μαζί του δοξασμένοι. Νεκρώσατε λοιπόν ό,τι γήινο είναι μέσα σας, δηλαδή την πορνεία, την ακαθαρσία, το πάθος, την κακή επιθυμία και την πλεονεξία, η οποία είναι ειδωλολατρία, ένεκα των οποίων έρχεται η οργή του Θεού επάνω στους απειθείς ανθρώπους. Αυτά ακολουθούσατε και σεις κάποτε, όταν ζούσατε αυτή τη ζωή. Αλλά τώρα αποβάλατε και σεις όλα αυτά, την οργή, τον θυμό, την κακία, την δυσφήμηση, την αισχρολογία του στόματος. Μην λέτε ψέματα ο ένας στον άλλο, αφού έχετε αποβάλει τον παλαιό άνθρωπο με τις πράξεις του, και έχετε ενδυθεί τον νέον, ο οποίος ανανεώνεται με επίγνωση κατά την εικόνα του Δημιουργού του. Τώρα δεν υπάρχει πλέον Έλληνας και Ιουδαίος, περιτετμημένος και απερίτμητος, βάρβαρος, Σκύθης, δούλος, ελεύθερος, αλλά ο Χριστός είναι τα πάντα και εις πάντες.
Κυριακή των Προπατόρων
Ο Απόστολος Παύλος σ’ αυτό το μέρος της Επιστολής του, δίνει συμβουλές και πρακτικά παραγγέλματα, τα οποία όμως έχουν βαθιά θεολογικά και χριστοκεντρικά μηνύματα. Όταν ο Χριστός, βεβαιώνει τους Κολασσαείς, που είναι η ζωή μας, η αρχή και το τέλος, ο σκοπός μας, το άπαν για μας, φανερωθεί, τότε και σεις οι Κολασσαείς Χριστιανοί θα φανερωθείτε μαζί του δοξασμένοι.
Ως γνωστόν, ο Χριστός θα φανερωθεί κατά τη δευτέρα παρουσία του. Τότε, όπως γράφουν τα Ευαγγέλια, θα έρθει με τη δόξα του Πατέρα του μαζί με τους αγίους αγγέλους. Τότε θα φανερωθούν με δόξα και οι πιστοί του. Ο Νικητής της αμαρτίας και του θανάτου θα έχει όλους τους πιστούς του σαν πολύτιμο λάφυρο μαζί του και θα θαυμαστεί και θα δοξαστεί απ’ όλους τους. Όπου θα είναι ο Χριστός, εκεί θα είναι και οι άγιοί του, για να καθίσουν δίπλα στο θρόνο του, όπως λέει η Αποκάλυψη. Άκρως ελκυστικὴ και νοσταλγικὴ εικόνα. Προκειμένου να βρεθεί κανεὶς εκεί, αξίζει πράγματι κάθε θυσία των προσκαίρων εδώ. Και επειδή αυτή τη χάρη την απολαμβάνουν μόνο οι νικητές, γι’ αυτὸ και συνιστά στη συνέχεια ο απόστολος·
Νεκρώστε λοιπόν γι’ αυτή τη μοναδική ώρα τα μέλη του σώματός σας, που ζητούν πρόσκαιρες απολαύσεις και αμαρτωλές ηδονές, και πιο συγκεκριμένα νεκρώστε την πορνεία, την ακαθαρσία, τις άλλες αισχρότητες που γίνονται κρυφά, το άνομο σαρκικό πάθος, που σας βασανίζει, και γενικά νεκρώστε την κακή επιθυμία, δηλαδή την κάθε είδους αμαρτία. Νεκρώστε και την πλεονεξία που σε τελική ανάλυση είναι ειδωλολατρία, αφού ο πλεονέκτης δεν κάνει τίποτε άλλο από το να λατρεύει τα μέταλλα, το χρυσό, τον άργυρο, όπως τα λάτρευαν και οι ειδωλολάτρες. Γι’ αυτές τις ασέλγειες και την πλεονεξία, σας πληροφορώ ότι έρχεται σύντομα η οργή του Θεού στους αμετανόητους που επιμένουν να τα κάνουν. Σ’ αυτού του είδους τα αμαρτήματα μην ξεχνάτε ότι είχατε περιπέσει κάποτε και σεις, όταν δεν είχατε ακόμη γνωρίσει το Χριστό, αλλὰ ζούσατε ανάμεσα στους απειθείς και αμετανόητους. Υπενθυμίζοντας την προηγούμενή τους ζωή, τους παροτρύνει να μην ξαναπέσουν. Τώρα όμως, συνεχίζει ο Απόστολος, βγάλτε και πετάξτε από πάνω σας σαν λερωμένο και ακάθαρτο ρούχο, όλ’ αυτά τα κακά, την οργή, το θυμό, την κακία, την αισχρολογία που γίνεται με τη γλώσσα. Μη λέτε ψέματα ο ένας στον άλλο. Το μάτι δεν μπορεί να λέει ψέματα στο χέρι και το αυτί στο πόδι, αφού ανήκετε στο ίδιο σώμα, το σώμα του Χριστού, και ἀφού έχετε πετάξει τον παλιὸ άνθρωπο μαζὶ με τις επιθυμίες του και τις άνομες πράξεις του, και ἀφού έχετε ντυθεί το νέο, τον καλής διάθεσης άνθρωπο, τον άνθρωπο του χριστιανικού μοντέλου, που μέρα με την ημέρα γίνεται πιο καινούριος με το να γνωρίζει όλο και πιο πολύ και πιο τέλεια το Θεό. Ο νέος άνθρωπος που έχετε ντυθεί, καθὼς ανανεώνεται, γίνεται κατὰ το πρότυπο του αναμάρτητου Χριστού που τον δημιούργησε.
Σ’ αυτόν το νέο άνθρωπο κοντά στα άλλα, καλά σας πληροφορώ ότι δεν υπάρχουν διακρίσεις που διαιρούν και χωρίζουν τους ανθρώπους. Δεν υπάρχει ειδωλολάτρης και Ιουδαίος, περιτετμημένος και μη περιτετμημένος, βάρβαρος και Σκύθης, δούλος και ελεύθερος, αλλ’ όλα και σε όλους τους πιστούς, και η εθνικότητα και η καταγωγὴ και το αξίωμα, είναι ο Χριστός.
Ο Χριστός για όλους τους Χριστιανούς είναι το άλφα και το ωμέγα, η αρχὴ και το τέλος, ο σωτήρας τους, η ελπίδα τους, η ευτυχία τους. Το στοιχείο που αναγνωρίζει τους πιστούς και τους ενώνει δεν είναι η κοινή εθνικότητα και καταγωγή, ούτε αν είναι Ιουδαίοι ή Έλληνες, δούλοι ή ελεύθεροι, άνδρες ή γυναίκες, αλλὰ το ότι όλοι αποτελούν μέλη του τιμίου σώματος του Χριστού, δηλαδὴ το ότι είναι Χριστιανοί. Ο ανακαινισμένος Χριστιανὸς δεν εμποδίζεται απὸ την περιτομὴ του Ιουδαίου ή τη μη περιτομὴ του ειδωλολάτρη, την αμάθεια του βάρβαρου ή την αγριότητα του Σκύθη, την υποτέλεια του δούλου ή την ελευθερία του ελεύθερου. Για το Χριστό όλ’ αυτά τα εμπόδια διαλύονται. Ο Χριστός είναι ο ίδιος για όλους τους ανθρώπους, όπου γης κι αν κατοικούν, όποια γλώσσα κι αν μιλούν, σ’ όποια κοινωνικὴ διαβάθμιση κι αν ανήκουν. Ο Χριστὸς τους ενώνει όλους με την κοινὴ πίστη.
Ο Χριστός για όλους τους Χριστιανούς είναι το άλφα και το ωμέγα, η αρχὴ και το τέλος, ο σωτήρας τους, η ελπίδα τους, η ευτυχία τους. Το στοιχείο που αναγνωρίζει τους πιστούς και τους ενώνει δεν είναι η κοινή εθνικότητα και καταγωγή, ούτε αν είναι Ιουδαίοι ή Έλληνες, δούλοι ή ελεύθεροι, άνδρες ή γυναίκες, αλλὰ το ότι όλοι αποτελούν μέλη του τιμίου σώματος του Χριστού, δηλαδὴ το ότι είναι Χριστιανοί. Ο ανακαινισμένος Χριστιανὸς δεν εμποδίζεται απὸ την περιτομὴ του Ιουδαίου ή τη μη περιτομὴ του ειδωλολάτρη, την αμάθεια του βάρβαρου ή την αγριότητα του Σκύθη, την υποτέλεια του δούλου ή την ελευθερία του ελεύθερου. Για το Χριστό όλ’ αυτά τα εμπόδια διαλύονται. Ο Χριστός είναι ο ίδιος για όλους τους ανθρώπους, όπου γης κι αν κατοικούν, όποια γλώσσα κι αν μιλούν, σ’ όποια κοινωνικὴ διαβάθμιση κι αν ανήκουν. Ο Χριστὸς τους ενώνει όλους με την κοινὴ πίστη.
Συγκλονιστικὲς οι ειδήσεις του αποστόλου Παύλου. Όταν ατενίζουμε προς μια δόξα αιώνια και μια θέση δίπλα στο θρόνο του Χριστού, είναι φυσικό οι καρδιές μας να μαγνητίζονται από τον κόσμο εκείνο και να μας ενθαρρύνουν να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να ζούμε για την ώρα εκείνη. Αλήθεια, τι είναι εδώ στον κόσμο αυτόν τόσο ελκυστικό και γοητευτικό και λαμπρό και χαροποιό και μόνιμο και προσιτό; Τίποτε. Κι όμως πόσοι έχουν ανοιχτά τα μάτια της ψυχής τους για τη σωστή επιλογή; Πόσοι έχουν ξυπνήσει απὸ το λήθαργο της αμαρτίας και αγρυπνούν για την εξασφάλιση των προϋποθέσεων; Για να εξασφαλίσει ο Χριστιανός την ποθητή θέωση, το όραμα του κάθε Χριστιανού, αυτό επιτυγχάνεται με τη χάρη του Χριστού, μέσα από τη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας.
http://www.imconstantias.org.cy/889.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου