Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

Μην περιμένεις


355613-good-morningΕγώ θα στο πω
απλά και ανθρώπινα,
στο δικό μου
πνευματικό επίπεδο
που είναι χαμηλό και γήινο,
γιατί κουράστηκα
από τις υψηλές αναλύσεις

π.Χαράλαμπος Παπαδόπουλος
Μην περιμένεις η ζωή να σε ρωτήσει εάν και πόσο αντέχεις.
Μην περιμένεις να βρεθούνε οι τέλειες συνθήκες για να πεις θα ζήσω.
Μην περιμένεις να διαμορφωθούν οι ιδανικές καταστάσεις για να γελάσεις.
Μην περιμένεις να βρεις τον τέλειο πατέρα ή μάνα για να μην έχεις τραύματα.
Μην περιμένεις να βρεις τον τέλειο σύζυγό γιατί απλά δεν θα βρεις ποτέ.
Μην περιμένεις να κάνεις τα τέλεια παιδιά, γιατί απλά δεν υπάρχουν.
Μην περιμένεις να συναντήσεις του τέλειους φίλους, γιατί ούτε εσύ είσαι.
Μην περιμένεις να δουλέψεις στην ιδανική δουλειά γιατί απλά θα μείνεις άνεργος.
Μην περιμένεις να σηκώνεσαι κάθε πρωί και να λες, «ουάου θα πάω για δουλειές…..» Ξέχνα το.
Μην περιμένεις να βρείς το τέλειο σπίτι για να απολαύσεις το ηλιοβασίλεμα.
Μην περιμένεις να έχεις την τέλεια παρέα για να πας ένα περίπατο.
Μην περιμένεις να δοθούν όλες οι απαντήσεις για να σταματήσουν οι ερωτήσεις.
Μην περιμένεις να δεις τον Θεό ως ον που κατεβαίνει από τους ουρανούς ή ως χέρι που βγαίνει απο το υπερπέραν. Απλά δεν θα συμβεί και θα χάσεις και την ευκαιρία να τον συναντήσεις στην καθημερινότητα σου.
Μην περιμένεις να βρεις τον αναμάρτητο και τέλειο πνευματικό, γιατί απλά δεν υπάρχει. Και όπου νομίζεις ή σε έπεισαν ότι τον είδες, φεύγα μακριά είναι της φαντασίας σας.

Γενικά στην ζωή αυτή, δεν υπάρχουν τέλειες καταστάσεις, τέλειες συνθήκες, τέλεια πρόσωπα. Αυτά μετά το πέρας της εδώ παράστασης.

Οπότε συμφιλιώνομαι με την αδυναμία μου, την ατέλεια του άλλου και του κόσμου που με περιβάλει και ζω όπως μπορώ και όσο μπορώ με δοξολογία και ευχαριστία.

Δεν μπορώ πάντα; ναι, αλήθεια είναι!! Ούτε εγώ μπορώ. Κανείς δεν τα καταφέρνει πάντα και είναι καλά. Ακόμη και οι άγιοι έχουν τις κακές μέρες και περιόδους τους.

Αλλά δεν τρελαίνομαι σε αυτές τις φάσεις, δεν αυτομαστιγώνομαι, δεν χάνω την ψυχραιμία μου, ούτε βιάζομαι να φύγει το κακό που με βρήκε.

Κυρίως δεν λέω όλη μέρα γιατί και γιατί; Μαααα… και δώστου γιατί;
Απλά καλέ μου φίλε μέχρι να μάθεις το γιατί θα έχει τελειώσει η ζωή….. ….!!!
http://synodoiporia.gr/index.php/articles/keimena/apopseis/389-min-perimeneis

Το ιστορικό πλαίσιο της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολής

74Με την ευκαιρία
των 100 χρόνων
από την έναρξη
των διωγμών
των Ελλήνων της Μ.Ασίας

Σας προσκαλούμε, να παρευρεθείτε στην ετήσια εκδήλωση προς τιμή των «ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ», Προστατών του Συλλόγου Νησίου Πισιδίας « Οι Άγιοι Ανάργυροι», την Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 11 πμ. στην αίθουσα του συλλόγου (Ηλιουπόλεως 102, Νίκαια, τηλ. 2104908156.

Θα προηγηθεί Θεία Λειτουργία και Αρτοκλασία στον Ιερό Ναό της Οσίας Ξένης και ώρα 9 πμ.

Στην εκδήλωσή με την ευκαιρία των 100 χρόνων από την έναρξη των διωγμών των Ελλήνων της Μ.Ασίας, θα μιλήσει ο ιστορικός κ. Βλάσης Αγτζίδης με θέμα: «Το ιστορικό πλαίσιο της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολής».

Θα εμφανιστεί η χορευτική ομάδα γυναικών του Συλλόγου μας με την καθοδήγηση τηςκ.Ηλέκτρας Αλεξίου.
http://synodoiporia.gr/index.php/articles/epikairotita/ekdiloseis/419-to-istoriko-plaisio-tis-genoktonias-ton-ellinon-tis-anatolis

T’ άσπρα και τα μαύρα πουλιά…

628084  birds-doves-wallpapers-bird-wallpaper-images p-Ε, αδελφέ,
κοίταξε μια όμορφη παρέα
που μας έστειλε
ο Θεός σήμερα!
Κοίταξε το χρώμα τους
πόσο λευκά είναι,
μοιάζουν με περιστέρια! 

Πηνελόπη-Γεωργία Δ.Ανέφαλου
Το « Γεροντικό», είναι ένα από τ’ αγαπημένα μου βιβλία, γιατί η πνευματικότητα   και η σοφία των  ασκητών Πατέρων είναι διάσπαρτη, μέσα σ’ αυτό…
   Πρόσφατα στην ενορία μου ,στο κήρυγμα της Κυριακής απ’ τον εφημέριο, έγινε μια αναφορά με τίτλο « τα άσπρα και τα μαύρα πουλιά»…
   Κάποτε λοιπόν σ’ ένα μοναστήρι, αξιοζήλευτο για την αγάπη που είχαν κυρίως οι Πατέρες, ο « αιώνιος πτερνιστής» και πολέμιος της αρετής ζήτησε άδεια απ’ τον Δημιουργό-Θεό, να « φέρει βόλτα» και να κάνει άνω-κάτω ,εκείνο το πνευματικό εργαστήρι.
    Σκέφτηκε λοιπόν το εξής τέχνασμα: Κάποια μέρα που η φύσις ήταν γαλήνια κι ο ουρανός καθάριος, απ’ τα σύννεφα του φθινοπώρου, έστειλε ένα σμήνος πουλιά να πετούν και να γυροφέρνουν πάνω απ’ το μοναστήρι.
   Οι μοναχοί εκείνη την ώρα βρίσκονταν σε στιγμές ανάπαυλας κι εκεί που   «τραβούσαν» το ευλογημένο κομποσχοινάκι τους, μές στην καταπράσινη κι ολόφυτη από τριανταφυλλιές αυλή τους, άρχισαν να τα καμαρώνουν και να λένε μεταξύ τους:
-Ε, αδελφέ,κοίταξε μια όμορφη παρέα που μας έστειλε ο Θεός σήμερα! Κοίταξε το χρώμα τους πόσο λευκά είναι, μοιάζουν με περιστέρια! 
      Οι άλλοι μισοί όμως,δεν καταλάβαιναν γιατί τους έλεγαν πως είναι άσπρα τα πουλιά γιατί σ’ αυτούς,ο «μισόκαλος»,τα παρουσίαζε μαύρα!
   Κι έτσι γι’ αυτή την ασήμαντη αφορμή,άρχισαν σιγά –σιγά να μαλώνουν και ν’ αντιφάσκουν, που κατέληξαν σε τσακωμό,δίχως να το καταλάβουν…
   …Στο κατά Ματθαίον ευαγγέλιο κεφ.ι στίχος 34 μας λέει ο Χριστός: «Μη νομίσητε ότι ήλθον βαλείν ειρήνην επί την γήν’ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην,αλλά μάχαιραν.
ήλθον γάρ διχάσαι άνθρωπον κατά του πατρός αυτού και θυγατέρα κατά της μητρός αυτήςκαι νύμφην κατά της πενθεράς αυτής’και εχθροί του ανθρώπου οι οικιακοί αυτού.»-37.
   Πόσες φορές αδελφοί μου,όταν δεν υπάρχει αληθινή αγάπη στις μεταξύ μας σχέσεις,ακόμη κι ανάμεσα στις οικογένειές μας που εκείνος έβαλε στόχο να τις διαλύεΙ έχουμε έρθει σε αντιθέσεις και καμιά φορά απομακρυνόμαστε απ’ τους άλλους γιατί νομίζουμε πως εμείς έχουμε δίκιο κι όχι ο άλλος; 
   Και πάλι απ’ το θησαυρό του Γεροντικού αν φέρω στο μυαλό μου,πρώτος στεφανώνεται απ’ τον αθλοθέτη και δικαιοκρίτη Θεό,εκείνος που ζητάει πρώτος συγχώρεση!
   Ας θυμηθούμε κι εκείνο το στίχο απ’ τους ψαλμούς του Δαυίδ που λέει «τι καλόν ή τι τερπνόν αλλ’ ή το κατοικείν αδελφούς επί το αυτό;
   Ας κάνουμε λοιπόν αγάπη ,ας υποχωρήσουμε ,να ζητήσουμε πρώτοι συγνώμη ,κι έτσι, να κερδίσουμε αλλά  και να γλυτώσουμε τους πληγμένους απ’ τα βέλη της μνησικακίας αλλά κι ένα όμορφο κι ευωδιαστό στεφάνι απ’ τον Ουρανό ,στολισμένο με τη γνησιότητα του αληθινού χριστιανού…
Eύχομαι ολόψυχα στον Καρδιογνώστη και Πατέρα μας, να διώχνει τα « μαύρα πουλιά» απ’ τις καρδιές μας και άλλα, ολόλευκα σαν περιστέρια να’ρθουν και να φωλιάσουν για πάντα στις ταλαίπωρες καρδιές μας και η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ να μας θρέφει με το «γάλα» ,των ΑΙΩΝΙΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ!!!ΑΜΗΝ!
http://synodoiporia.gr/index.php/articles/keimena/apopseis/332-t-aspra-kai-ta-mayra-poulia

Οι Έλληνες του Σύδνεϋ τιμούν την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

ays1Για πρώτη φορά
η ελληνική σημαία υψώθηκε
στο Μνημείο
του Αγνώστου Στρατιώτου (ANZAC Memorial),
στο Hyde Park 
στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας

Το Γενικό Προξενείο της Ελλάδος και η μεικτή Επιτροπή για τη Μάχη της Κρήτης και το Εκστρατευτικό Σώμα των Anzac στην Ελλάδα πραγματοποίησαν μια δημόσια τελετή ύψωσης των Σημαιών της Αυστραλίας και της Ελλάδος και ρίψη αστέρων (star ceremony) στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτου ANZAC Memorial για τον εορτασμό της Επετείου του «ΟΧΙ» της 28ης Οκτωβρίου 1940. 

Η εκδήλωση τίμησε τη συμπλήρωση 115 χρόνων της Ελληνο-Αυστραλιανής Συντροφικότητας και Θυσίας (1899-2014) αποτίοντας φόρο τιμής στους περισσότερους από 17,000 Αυστραλούς στρατιώτες, αεροπόρους και ναύτες που υπηρέτησαν κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Εκστρατείας του 1941 (συμπεριλαμβανομένης της Μάχης της Κρήτης) κατά την οποία αιχμαλωτίστηκαν 5.174, τραυματίστηκαν 1.001, 646 αναπαύονται στα Κοινοποιλιτειακά Στρατιωτικά Κοιμητήρια της Αθήνας, της Κρήτης και της Ρόδου και 25 είναι ακόμα αγνούμενοι στα πεδία μαχών της Μακεδονίας.

 Αυτή ήταν η πρώτη φορά που η ελληνική σημαία υψώθηκε στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτου (ANZAC Memorial), στο Hyde Park στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας.
Αξίζουν συγχαρητήρια στους μαθητές των Ελληνορθόδοξων Κολεγίων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας που με περηφάνια ύψωσαν την ελληνική σημαία στον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 2014 εκπροσωπώντας το σχολείο τους.

Το Anzac Memorial είναι το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτου στο Σύδνεϋ. Στο κέντρο του δεσπόζει ο ήρωας πάνω στην ασπίδα του σύμφωνα με το αρχαίο ελληνικό ρητό: ἢ τὰν ἢἐπὶ τᾶς : ή (μ΄) αυτήν, ή επ΄ αυτής (εννοώντας την ασπίδα)
Έκφραση των Σπαρτιατισσών, όταν ξεπροβόδιζαν τους γιους τους σε πόλεμο υπονοώντας: [θα σε προσμένω] ή μ΄ αυτή [την ασπίδα, νικητή], ή πάνω σ΄ αυτή [τραυματία ή νεκρό]".

Στις φωτογαρίες εικονίζεται ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Απολλωνιάδος κ. Σεραφείμ μαζί με τον Γενικό Πρόξενο της Ελλάδας στο Σύδνεϋ Δρ Σταύρο Κυρίμη.

1
1/8 
start stop bwd fwd

http://synodoiporia.gr/index.php/articles/epikairotita/ekdiloseis/432-oi-ellines-tou-sydney-timoyn-tin-ethniki-epeteio-tis-28is-oktovriou

Πως αισθάνονται οι έφηβοι για τον εαυτό τους;

efivoiΟἱ ἔφηβοι
ἀντιλαμβάνονται
τόν ἑαυτό τους
καί τόν κόσμο
μέ τρόπους
πού διαφέρουν δραματικά
ἀπό ἐκείνους τῶν παιδιῶν...

Πρωτοπρεσβυτέρου Βασιλείου Θερμού
«῾Η ἐφηβεία εἶναι μιά ἐποχή μπερδεμένων καί νέων ἔντονων συναισθημάτων. Αὐτά περιλαμβάνουν σεξουαλικές ἐπιθυμίες, φαντασιώσεις, μεγαλομανιακές φιλοδοξίες, ὄνειρα, θυμό πού τόν μεταχειρίζονται σάν παιδί, παράξενα συναισθήματα γιά τίς ἀλλαγές τοῦ σώματος. Μόνο ὅταν ὁ ἔφηβος ταυτίσει αὐτά τά συναισθήματα μέ λέξεις θά ἀρχίσει νά τά χειρίζεται μέ ἕνα λογικό καί ὥριμο τρόπο».

Τελικά, τό πῶς θά αἰσθάνονται γιά τόν ἑαυτό τους θά ἀποτελέσει συνισταμένη τῶν προηγούμενων ἐμπειριῶν, τοῦ τρόπου μέ τόν ὁποῖο ἡ ψυχική ἐξέλιξη πού προηγήθηκε στίς ἄλλες φάσεις εἶχε γίνει ἀποδεκτή ἀπό τούς γονεῖς. ᾿Εμπλοκές πού ἔλαβαν χώρα κατά τήν ἀνάπτυξη, ἄγχη καί ἄμυνες πού εἶχαν δομηθῆ, ἀντιλήψεις καί ἀναπαραστάσεις γιά τόν ἑαυτό πού εἶχαν ὀργανωθῆ, ὅλα αὐτά θά ἐπηρεάσουν τήν κατανόηση τῆς ἐφηβείας τήν ὁποία περνοῦν καί θά δώσουν νόημα (σωστό ἤ λάθος, περισσότερο ἤ λιγώτερο ἰδιωτικό) στή νέα κατάσταση...

Καθώς οἱ ψυχοσωματικές ἀλλαγές τους εἶναι γρήγορες οἱ ἔφηβοι δέν προλαβαίνουν νά ἐξοικειωθοῦν τόσο μέ τήν εἰκόνα τοῦ σώματός τους ὅσο καί μέ τήν προσωπικότητά τους. Τό ἀποτέλεσμα εἶναι ὅτι νοιώθουν ἐκτεθειμένοι στά μάτια τῶν ἄλλων καί μάλιστα σέ βαθμό ντροπιαστικό. Τό καθρέφτισμά τους σέ ὅσους τούς περιβάλλουν τούς ἐπιστρέφει μιά εἰκόνα τήν ὁποία ἀδυνατοῦν νά γνωρίζουν καί νά ἐλέγξουν· «πῶς μέ βλέπουν οἱ συμμαθητές, τά κορίτσια (ἤ ἀγόρια, ἀντίστοιχα), οἱ ἄγνωστοι στόν δρόμο κτλ.; Μέ θεωροῦν χαζό ἤ ἔξυπνο; ῾Υγιῆ ἤ περίεργο;» κ.ο.κ...

᾿Επειδή αἰσθάνονται πώς ὑστεροῦν σέ σύγκριση μέ ὅ,τι θά ἤθελαν γιά τόν ἑαυτό τους, νομίζουν ὅτι καί οἱ ἄλλοι τό γνωρίζουν αὐτό· στήν πραγματικότητα νοιώθουν διαφανεῖς, νομίζουν πώς οἱ ἄλλοι μποροῦν νά δοῦν μέσα τους πράγματα πού δέν θά ἐκτιμοῦσαν καθόλου, γι’ αὐτό καί υἱοθετοῦν συμπεριφορές (πειράγματα, σκληρότητα, θόρυβο) μέ τίς ὁποῖες νομίζουν ὅτι προστατεύονται καί καλύπτονται.
 ῾Ο κόσμος πού ἀξίζει γι᾿ αὐτούς εἶναι τῶν συνομηλίκων καί ὄχι τῶν μεγάλων...
Σίγουρα ἐκτιμᾶ τή γνώμη κάποιων μεγάλων (τῶν γονέων του συμπεριλαμβανομένων) ἀλλά ἡ γνώμη αὐτή τοῦ χρειάζεται γιά νά πάει μπροστά· ἡ γνώμη τῶν συνομηλίκων τοῦ χρειάζεται γιά νά σταθῆ στά πόδια του. Καί ἡ δεύτερη τοῦ εἶναι προφανῶς ἀπαραίτητη προϋπόθεση γιά νά μπορέσει νά προχωρήσει.

Αὐτές οἱ ἰδιαίτερες εὐαισθησίες τῶν ἐφήβων ἐνισχύονται ἀπό ἕνα ἰδιάζον χαρακτηριστικό στόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο ἀντιλαμβάνονται τόν ἑαυτό τους μέσα στόν κόσμο. Δομοῦν τόν λεγόμενο προσωπικό μῦθο ὁ ὁποῖος τούς κάνει νά πιστεύουν ὅτι ζοῦν κάτι τό μοναδικό, ὅτι κανείς δέν μπορεῖ νά τούς καταλάβει, ὅτι αὐτά πού περνοῦν δέν τά ἔχει ζήσει ἄλλος· πεποιθήσεις πού αὐξάνουν τήν ὀδύνη καί τή ντροπή. Μπροστά σέ αὐτές τίς ραγδαῖες καί πρωτόγνωρες ἀλλαγές οἱ ἔφηβοι δοκιμάζονται ἀπό δύο εἰδῶν ἀμφιβολίες· μήπως εἶναι ψυχικά ἄρρωστοι καί μήπως εἶναι κακοί.

῞Ενα συνηθισμένο ἐρώτημα πού ἀπευθύνουν σέ εἰδικούς καί κληρικούς εἶναι· «σᾶς τά ἔχει πεῖ ἄλλος αὐτά;» ἤ «συμβαίνουν καί σέ ἄλλους;» Μέ τίς ψυχικές μεταπτώσεις στό ἀπόγειό τους ἀναρωτιοῦνται «ἄν εἶναι στά καλά τους», γι’ αὐτό καί οἱ περισσότεροι ἀποφεύγουν νά συμβουλευθοῦν ψυχολόγο ἤ ψυχίατρο μήπως καί ἐπιβεβαιώσει αὐτή τή φρικτή ὑποψία. ᾿Από τήν ἄλλη, ἡ ἀνάδυση σεξουαλικῶν καί ἐπιθετικῶν ἐνορμήσεων τούς δημιουργεῖ ἐνοχή καί ντροπή, ἐξωθώντας τους τελικά νά νομίσουν πώς εἶναι κακοί χαρακτῆρες ἤ διεστραμμένοι. Τελικά, ὅλα τά παραπάνω δύσκολα συναισθήματα καταλήγουν στόν ψυχικό πόνο τῆς ἐφηβείας...

῾Ο τρόπος σκέψης ἀναπτύσσεται ἔτσι ὥστε νά καταστήσει ἐπίκεντρο τόν ἔφηβο καί τά συναισθήματά του. Αὐτό δέν γίνεται γιά νά διεκδικήσει ὀφέλη ἐγωιστικῆς φύσης, ἀλλά γιά ἀναπτυξιακούς λόγους. Χρειάζεται νά περάσει ἀπό αὐτό τό στάδιο ὑπερβολῆς προκειμένου νά συγκροτήσει τήν ταυτότητά του ὡς ξεχωριστή ἀπό τήν ταυτότητα τῶν ἄλλων. Μεγαλώνοντας, ἀπό τό δεύτερο μισό τῆς ἐφηβείας καί ἑξῆς, μαθαίνουν πώς ὑπάρχουν κοινά ἀνθρώπινα χαρακτηριστικά καί ἐμπειρίες, μειώνοντας ἔτσι τόν προσωπικό μῦθο, τήν αἴσθηση ὀδύνης καί ντροπῆς πού τόν συνοδεύει, ἀλλά καί τίς ἀπερίσκεπτες συμπεριφορές.

tara* Από το βιβλίο «ΤΑΡΑΓΜΕΝΗ ΑΝΟΙΞΗ"» του Πρωτοπρεσβυτέρου Βασιλείου Θερμού. 
Κυκλοφορείται από τις εκδόσεις «ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ» (τηλ.: 210 9310605).

http://synodoiporia.gr/index.php/articles/ekdoseis/436-pos-aisthanontai-oi-efivoi-gia-ton-eafto-tous

Το Έπος του ’40 με τα μάτια των παιδιών

ley2O ζεστός τόπος επικοινωνίας
που διατηρεί ανοιχτό
η Εκκλησία της Λευκάδος
στην καρδιά της πόλης,
αντήχησε και πάλι
από τις χαρούμενες φωνές
των παιδιών

Για μια ακόμη φορά, το πρωινό της περασμένης Κυριακής, 26 Οκτωβρίου 2014 η «Καταφυγή», ο ζεστός τόπος επικοινωνίας που διατηρεί ανοιχτό η τοπική μας Εκκλησία στην καρδιά της πόλης, αντήχησε και πάλι από τις χαρούμενες φωνές των παιδιών από τις Παιδικές Συντροφιές των Ενοριών Ευαγγελιστρίας (Μητροπόλεως), Αγίου Νικολάου και Παναγίας των Ξένων Λευκάδος και Εισοδίων Θεοτόκου Τσουκαλάδων. Περίπου εξήντα μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου συναντήθηκαν για να γνωρίσουν «τον τιτάνιο αγώνα (των Ελλήνων) για την έφοδο του Ύψους», που ξεκίνησε στα χιονισμένα βουνά της Πίνδου την 28η Οκτωβρίου 1940.

Αφού έψαλαν τον «εθνικό ύμνο της Ρωμηοσύνης», το «Τη υπερμάχω», μπροστά στην εικόνα της Ελευθερώτριας Παναγίας μας, είδαν βίντεο από τα «επίκαιρα» της εποχής με εικόνες από το Μέτωπο· άκουσαν το πρώτο ανακοινωθέν του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών για τον Πόλεμο και το τελευταίο πριν την είσοδο των γερμανικών στρατευμάτων στην Αθήνα· παρακολούθησαν αφιερώματα στη θυσία του Έλληνα φρουρού της Ακρόπολης, Κώστα Κουκκίδη που έπεσε με αυτοθυσία από τον «Ιερό Βράχο» τυλιγμένος την ελληνική Σημαία με την εισβολή των Γερμανών στην Πρωτεύουσα, αλλά και στην, πανευρωπαϊκά πρώτη, γενναία αντιστασιακή πράξη των Μ. Γλέζου και Λάκη Σάντα, του συντοπίτη μας, που κατέβασαν τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη.

Χωρίστηκαν κατόπιν σε ομάδες και τραγούδησαν επίκαιρα τραγούδια· δημιούργησαν «πρωτοσέλιδα εφημερίδων» και γελοιογραφίες από τις ημέρες του Ελληνοαλβανικού Έπους· ζωγράφισαν για τον αγώνα των γυναικών στα κακοτράχαλα ηπειρώτικα βουνά και στα μετόπισθεν, με πρώτη την Υπέρμαχο Στρατηγό των αγωνιστών της Ελευθερίας, την Υπεραγία Θεοτόκο· έγραψαν κείμενο για τη, γεμάτη ανθρωπιά και αγάπη, υποδοχή που επεφύλαξαν οι Λευκαδίτες στους αιχμαλώτους Εβραίους της Κέρκυρας, στην πορεία τους προς τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Παρουσίασαν, τέλος, τις δημιουργίες τους στην ολομέλεια, έψαλαν τον Εθνικό μας Ύμνο και αναχώρησαν, αφού πήραν μια γιορτινή χειροτεχνία ως ενθύμιο, γεμάτοι από τη χαρά της επικοινωνίας και ασφαλώς γνώσεις και εμπειρίες ωφέλιμες, που υπογράμμισαν την αξία του αγώνα για Ελευθερία και Αξιοπρέπεια, προσωπική και εθνική.
http://synodoiporia.gr/index.php/articles/ekklisia/409-to-epos-tou-40-me-ta-matia-ton-paidion

Πώς συνεχίζονται οι εργασίες στον Τύμβο Καστά - Εντοπίστηκε, σε καλή κατάσταση, και το δεύτερο μαρμάρινο θυρόφυλλο - ΝΕΑ ανακοίνωση ΥΠΠΟΑ: Βρέθηκε υπόγειος θάλαμος 8,40 τ.μ.



Η ύπαρξη τεχνητού ορύγματος επί φυσικού σχιστολιθικού εδάφους, επιφάνειας 4Χ2,10μ., το οποίο είναι επιχωμένο με ιλυώδη άμμο (όπως άλλωστε και η υπόλοιπη επίχωση του μνημείου), διαπιστώθηκε κατά την αποχωμάτωση του τέταρτου χώρου, όπου επικεντρώνεται τα τελευταία 24ωρα το ανασκαφικό έργο στον Τύμβο Καστά της Αμφίπολης.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, κατά την απομάκρυνση της αμμώδους επίχωσης εντοπίστηκε μαρμάρινο θυρόφυλλο, 2Χ0,90Χ0,15μ. και βάρους περίπου έναμιση τόνου, σε καλή κατάσταση διατήρησης, πεσμένο μέσα στο όρυγμα. Η απομάκρυνση του θυρόφυλλου από το σημείο, όπου βρέθηκε, επιχειρείται σήμερα.

Η ανασκαφή έχει προχωρήσει σε βάθος περίπου 1,40 μ. από την επιφάνεια του κατωφλίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, «οι προγραμματισμένες ανασκαφικές και στερεωτικές εργασίες από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Σερρών στον λόφο Καστά Αμφίπολης συνεχίζονται ως εξής: 

1. Προχωρεί η απομάκρυνση χωμάτων από τον τέταρτο χώρο και αποκαλύφθηκε η θεμελίωση των πλαϊνών τοίχων. Η έδραση των τοίχων γίνεται επί τεχνητής επίχωσης, από καλά συμπυκνωμένο αμμοχάλικο με άργιλο, πάχους περίπου 0, 40μ. Η επίχωση αυτή πατά πάνω στο φυσικό έδαφος του λόφου Καστά, το οποίο εμφανίζεται επιφανειακά ως εδαφοποιημένος κερματισμένος σχιστόλιθος.

2. Κατά την ανασκαφή διαπιστώθηκε η ύπαρξη δαπέδου σφράγισης από πώρινους λίθους. Σώζονται τα τμήματα του δαπέδου τα οποία βρίσκονται σε επαφή με τους πλαϊνούς τοίχους. 



Στο δυτικό τμήμα του δαπέδου οι λίθοι παρουσιάζουν υποχώρηση και σημαντική στροφή προς το εσωτερικό του χώρου, ως αποτέλεσμα καθίζησης-ολίσθησης της υποκείμενης επίχωσης. Στο ανατολικό τμήμα οι λίθοι του δαπέδου βρίσκονται στην αρχική τους θέση. 

Πραγματοποιείται η απομάκρυνση των δυτικών λίθων, ώστε να αποκαλυφθεί η κατάσταση θεμελίωσης του δυτικού πλαϊνού τοίχου και να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες αντιστήριξης και στερέωσης της θεμελίωσης.

3. Κατά την αποχωμάτωση του τέταρτου χώρου διαπιστώθηκε η ύπαρξη τεχνητού ορύγματος επί του φυσικού σχιστολιθικού εδάφους, επιφάνειας, 4Χ2,10μ., το οποίο είναι επιχωμένο με ιλυώδη άμμο (όπως αλλωστε και η υπόλοιπη επίχωση του μνημείου). Ήδη έχει προχωρήσει η ανασκαφή, σε βάθος περίπου 1,40μ. από την επιφάνεια του κατωφλίου και η επίχωση συνεχίζεται. 



Κατά την απομάκρυνση της αμμώδους επίχωσης εντοπίστηκε το δεύτερο μαρμάρινο θυρόφυλλο σε καλή κατάσταση διατήρησης, πεσμένο μέσα στο όρυγμα, διαστάσεων, 2Χ0,90Χ0,15μ. και βάρους περίπου έναμισυ τόνο. Σήμερα επιχειρείται η απομάκρυνσή του από το σημείο εύρεσης.

4. Πριν από τη συνέχιση της απομάκρυνσης των χωμάτων του ορύγματος, θα γίνουν εργασίες εγκιβωτισμού και αντιστήριξης των κατακόρυφων παρειών του (αλλά και της επίχωσης κάτω από το θεμέλιο των πλαϊνών τοίχων), ώστε να διασφαλισθεί η ευστάθεια της θεμελίωσης των 
πλαϊνών τοίχων.

5. Την Τετάρτη 29-10-2014 έγινε τοποθέτηση έξι αισθητήρων μέτρησης της παραμόρφωσης επί 
αντίστοιχων αντηρίδων του τέταρτου χώρου για να διαπιστώνεται στο εξής η ένταση των μεταλλικών στοιχείων αντιστήριξης, κατά την πρόοδο των ανασκαφικών εργασιών. Επιπλέον για σήμερα έχει προγραμματιστεί η εγκατάσταση επιπλέον 10 αισθητήρων, αλλά και ρωγμομέτρων για την παρακολούθηση τυχόν εξέλιξης υφιστάμενων ρωγμών μεγάλου εύρους σε δομικά στοιχεία των εγκάρσιων διαφραγμάτων.

6. Συμπληρώθηκαν στοιχεία υποστύλωσης της θόλου στο δεύτερο και τον τρίτο χώρο.

7. Συνεχίζεται η αφαίρεση των χωμάτων από τα πρανή και πάνω, ανατολικά και ανάντη του μνημείου
http://amfipolinews.blogspot.gr/2014/10/840.html

Έτσι απασχολούν τους Ελλαδίτες και εκείνοι αποδέχονται αυτά που… «πρέπει»


rope
Καθοδηγούμενοι φοιτητές, «ταξικές κοινωνίες» και… εμφύλιος
Την ώρα που τα εθνικά θέματα «φουντώνουν» και η ελλαδική οικονομία έχει ανάγκη από απλά μαθηματικά, κόμματα σε πανεπιστήμια στρατολογούν φοιτητές, ενώ η ιδεοληπτική αντιπαράθεση με θέμα τον εμφύλιο καλά κρατεί σε Κοινοβούλιο και πρόσφατα σε παρελάσεις.
Η συμπεριφορά καθοδηγούμενων από κόμματα και παρατάξεις φοιτητών στα πανεπιστήμια έχει ήδη δώσει πάτημα στους υπέρμαχους της ιδιωτικοποίησής τους. Οι άνευ ουσίας καταλήψεις, η οχλαγωγία, η φθορά, τα γεμάτα μίσος συνθήματα στους τοίχους και το ιδεολογικό αλαλούμ αποτελούν το καλύτερο άλλοθι αντικατάστασης της δημόσιας παιδείας. Εν ολίγοις κάποιοι λειτουργούν για εκείνους που υποτίθεται αντιμάχονται και κανείς δεν ασχολείται με την ουσία της παιδείας και την παγκοσμιοποιητική προπαγάνδα που έχει επιβληθεί από τον Ο.Η.Ε.

Από την άλλη, και ενώ έχουμε 2014, σε παρελάσεις και μέρη πολιτικής «εποικοδομητικής συζήτησης» γυρνάνε τον χρόνο στην δεκαετία του 40, όχι για να θυμηθούν την ομοψυχία των Ελλήνων κατά των κατακτητών αλλά τον εμφύλιο, τον οποίο επέβαλλαν οι Μεγάλες Δυνάμεις για κρατήσουν την Ελλάδα κάτω και διασπασμένη. Ακριβώς όπως προσπάθησαν παλαιότερα οι Πέρσες με την Αθήνα και την Σπάρτη.
Είναι πραγματικά κρίμα για την χώρα να καθοδηγείται από ιδέες που μας γυρίζουν μερικές δεκαετίες πίσω, επειδή μερικοί απαιτούν από ένας κράτος να τους θρέφει εσαεί και εκείνοι να δρουν σαν μάζα δίχως πλάνο παρά μόνο με τυφλή οργή που εξυπηρετεί όσους θέλουν την Ελλάδα στάσιμη και υποταγμένη. Μάλιστα πολλοί ζητούν «ταξικές κοινωνίες», όπου το σύνολο -δηλαδή οι εξουσιαστές που θα ελέγχουν το σύνολο- θα αντικαταστήσει πλήρως την ελεύθερη σκέψη. Όπως στις πρώην σοβιετικές χώρες. Και όποιος τολμήσει ας πει κάτι το διαφορετικό. Πολύ ωραία! Οι μεν προπαγανδίζουν την μάχη μεταξύ «εθνών» οι δε μεταξύ τάξεων και την λύση θα επιχειρήσει να δώσει η παγκόσμια κυβέρνηση και πλήρως ελεγχόμενες ΜΚΟ με μια υποτιθέμενη «ειρήνη». Ψιλά γράμματα για την μάζα…
Μέσα σε αυτό το χάος θα περάσουν κι άλλα μέτρα, όχι μόνο οικονομικά αλλά και κοινωνικοπολιτικά, πολλά από αυτά εναντίον της πίστης και της ιδιοσυγκρασίας μας. Οι περισσότεροι, πατριώτες και μη, θα τα αποδεχθούν, αφού με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα είναι… απασχολημένοι.
Έτσι, ούτε το επικείμενο γεωστρατηγικό μπαμ στην περιοχή θα μας ξυπνήσει με την μία, αλλά οι εξελίξεις από εκεί και πέρα, καθότι τα πράγματα με δική μας ευθύνη, όχι μόνο των πολιτικάντηδων, θα γίνουν ακόμα δυσκολότερα. 
http://lithosfotos.blogspot.gr